Elektricka bezpecnost v Spojenom kralovstve, was: Farnell-jistotadesetinasobku ; -)

jar.mez na centrum.cz jar.mez na centrum.cz
Pátek Květen 20 09:12:23 CEST 2011

Jak se to vezme.

Ciste formalne, ono se 100% nevi jak to bylo, v zadnem pisemnem prameni z te doby se presna pravidla nepopisuji a zadny svedek neni.
Latinsky vyraz pro tuto "volbu" je pollice verso, coz znamena s obracenym palcem a neni jasne kam a pro co.
Pro to existuje vice vykladu, kdyz se chce historik blisknout zacne razit jine nez vseobecne prijimane.
Proto prislo ono compresso pollice, tedy (slisovany palec),ruka v pest.

Vseobecne se ma za to, ze do hollywoodskych filmu, respektive filnu gladiator se "dnesni pojeti" dostalo diky obrazu polliceverso od Jeana Leona Geromeho
http://www.artunframed.com/images/nov04/polliceversoc.jpg
podotykam, že jde o dílo z roku 1874.

Malir si to tak zcela nevycucal z prstu a nezmenil dejiny ci chapani dejin jednim obrazem.

I kdyz v rimskych textech, tedy spise v textech z te doby, nenajdeme popis onoho ritualu najdeme tam napriklad "letum ad terrestris, supplico ad deus" tedy smrti k zemi modlitbou k bohu.

A to je podle meho rozhodujici, smrti k zemi, vypnuto = uvedeno do stavu nuloveho (zemniho) potencialu.
To je , minimalne podle meho, prirozene chapani jak onech gladiatorskych gest tak stavu vypinacu.
Pokud se nepletu, packove vypinace v kokpitu letadel maji take smerem k zemi (podvozku) stav vypnuto a smerem nahoru (od podvozku) zapnuto
Jistice se take delaji tak aby packa nahoru byla cervena zapnuto a dolu zelena vypnuto.

To je podle meho prirozene a nesikovni jedinci zakopavajici v blizkosti vypinacu by na toto prirozenechapani nemeli mit vliv.