2takt diesel (bylo: Největší ELEKTRO FANTAZMAGORIE)

RV vicek.radek na cpost.cz
Čtvrtek Květen 19 09:52:34 CEST 2011


Tyhle dlouhozdvihove motory jsou vetsinou konstruovany s pistnici, nebot 
je problem dostat ojnici s jejim kyvem do "uzkeho" pistu. Nicmene si 
nejak nedokazu predstavit jak je mozne za chodu ten valec odstavit.
Klikovka je z jednoho kusu takze jedina moznost je rozpojit 
ojnici/pistnici - coz si i pres velmi nizke otacky fakt nepredstavim.

Radek Vicek

Dne 19.5.2011 9:39, Pavel Krafcik napsal(a):
> O podobném motoru byl hodinový pořad na jakémsi viasatu. Je tam strašně
> moc konstrukčních fint, z nichž hlavní je ta, že hřídel šroubu, klikovka
> a její uložení jsou navrženy a postaveny s mnohem výšší spolehlivostí,
> než zbytek motoru. Ostatní věci jsou lego, konstruované tak, aby se
> části daly měnit za provozu. Ukazovali tam, jak vyřadili jeden válec z
> provozu tak, že se vůbec nehýbal, ale zbytek motoru běžel. Pak na tom
> válci provedli generálku a testy a pak ho zase připojili k motoru. Loď
> se ani na chvíli nemusela zastavit a motor běžel nepřetržitě.
>
> Pavel Krafčík



Další informace o konferenci Hw-list