Vyrovnavaci baterie 12V/2A v aute

APA navrhpcb na gmail.com
Středa Květen 18 16:22:48 CEST 2011


Aji kdyz tam bude dioda-rezistor, tak nebude nic? Samovybijeni te
backup baterie nebude?

Router bude pres vypinac ze zalozni baterie ale baterie bude pres
odpor a diodu do auta primo.. Potrebuju hodnotu diody a odporu. Ten
odpor aby ale kdyz se nahodou vybije zalozni baterie aby dovolil
zapnout router (1A) a dobijet baterku a nevyhorel prosim.

Mel jsem jeden udelator, a tam byla konverze jeste z 12V na 5V a to zralo furt.

Takzte zbyva jen co se stane s baterkou kdyz do ni potece jen cca
12-13V (a ne 13,8, diky diode)

2011/5/18 Pavel KREJCI <krepa76 na gmail.com>:
> Jestli bude trvale zapnuty router, tak bude trvaly odber a baterka se
> vycucne tim routerem tak jak tak.
> Kdyz bude router vypnuty, odber nebude. Vzdyt je ten rezistor v serii.
> Sam nic zrat nebude. Pri provozu na nem bude ztrata R*I^2.
>
> PK
>
> 2011/5/18 APA <navrhpcb na gmail.com>:
>>>> 3) diodu bych asi musel dat jen v pripade, kdyz by i pote router
>>>> vytuhnul (protoze pak by auto pri startovani asi vycuclo i ze zalozni
>>>> baterky) - je tak?
>>>
>>> Když by se ta záložní baterie připojila přes výkonový odpor 1-2 ohmy,
>>> tak by ji to při startování nevycuclo. Akorátže pro tenhle účel by
>>> bylo lepší dát tam tu diodu.
>>
>> Tohle mi je jasny, ale pak tam nikdy do zalozni Aku neproeze 14,2V a
>> baterie se nikdy nedobije...
>>
>> Ten vykonovy odpor zase bude mit asi nejaky trvaly odber (a teplo a
>> jeste roiziko pozaru v aute?) co?
>>
>>>> 4) otazka teda je, zdali mohu nechat tu ACCU 12V/xxAh trvale
>>>> pripojenou na zasuvce v aute, aniz se to bude nejak kryplit, prebijet,
>>>> nebo vybijet hlavni akumulator auta?
>>>
>>> Jestli se bude přebíjet, to záleží na tom, kolik je napětí pří
>>> nastartovaném autě. Datasheet olověného akumulátoru hovoří jasně:
>>> 13,5-13,8V a není potřeba nijak omezovat proud
>>>
>>>> Pochopil jsem to tak, ze bych asi mel jeste premerit, kolik presve
>>>> voltu ze zasuvky leze pri nastartovanem aute.
>>>>
>>>> ---
>>>>
>>>> A co v pripade, kdyz bych zalozni aku vybil? Stejne bych tam musel dat
>>>> nejaky omezovac proudu? Jenze jak to udelat, aby to bylo pruchozi,
>>>> ekologicke (zadne ztraty), jednoduche?
>>>
>>> Nejjednodušší bude odpor a ztráty může mít nakonec podobné jako nějaký
>>> DC/DC měnič (účinnost 80%)
>>
>> no jo ale to se bude asi trvale zahrivat a vybijet ahlavni aku, a kdyz
>> s autem nepojedu 14 dnu tak abych nastartoval?
>>
>> Nejaky doporuceny rezistor na toto? Co koupim v GESu?
>>
>>> P.K.
>>> _______________________________________________
>>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>>> Hw-list na list.hw.cz
>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>


Další informace o konferenci Hw-list