Vyrovnavaci baterie 12V/2A v aute

APA navrhpcb na gmail.com
Středa Květen 18 16:13:47 CEST 2011


Tak tenm co mam myslim ma filtry dobre, je celkem drahy a problem bude
spis to zakolisani napoeti protoze i dalsi palubni pristroje mi
chcipaji pri startovani (zapojene na zapalovani), pokud to fakt tocim
6 vterin tak normalne udelaji shut down pro male napeti (CPU rizeny
detektor)...

Ale chci tam dat levnejsi mensi router z ciny a tam uz si nejsem
jisty, zda ma filtre, ale chcipne to vzdy a jen pri startovani a
vypinat/zapinat a cekat 2 minutxy jak nabootuje a spoji se s 3G siti
je dost opruz (navic na Slovensku s pocitanymi daty kazde takove
odpojeni berou jako samostatnou uctovaci jednotku 100kB)...

A chci to mit co nejjednoduzsi, zkusim vzit starou baterku z UPSky co
mi tu lezi (po pul roce dava 12,5V, nevim kolik proudu, je to 12V a
nevim kolik Ah http://img836.imageshack.us/img836/272/18052011008.jpg
), k tomu pripnu odpor a diodu (jestli byste byli tak hodni a
doporucite mi diodu a odpor) promerim a uvidim.

Jde mi o to zda to mohu nechat v aute trvale zapnute aby se neco nestalo...

Uploaded with [URL=http://imageshack.us]ImageShack.us[/URL]

2011/5/18 APA <navrhpcb na gmail.com>:
>>> 3) diodu bych asi musel dat jen v pripade, kdyz by i pote router
>>> vytuhnul (protoze pak by auto pri startovani asi vycuclo i ze zalozni
>>> baterky) - je tak?
>>
>> Když by se ta záložní baterie připojila přes výkonový odpor 1-2 ohmy,
>> tak by ji to při startování nevycuclo. Akorátže pro tenhle účel by
>> bylo lepší dát tam tu diodu.
>
> Tohle mi je jasny, ale pak tam nikdy do zalozni Aku neproeze 14,2V a
> baterie se nikdy nedobije...
>
> Ten vykonovy odpor zase bude mit asi nejaky trvaly odber (a teplo a
> jeste roiziko pozaru v aute?) co?
>
>>> 4) otazka teda je, zdali mohu nechat tu ACCU 12V/xxAh trvale
>>> pripojenou na zasuvce v aute, aniz se to bude nejak kryplit, prebijet,
>>> nebo vybijet hlavni akumulator auta?
>>
>> Jestli se bude přebíjet, to záleží na tom, kolik je napětí pří
>> nastartovaném autě. Datasheet olověného akumulátoru hovoří jasně:
>> 13,5-13,8V a není potřeba nijak omezovat proud
>>
>>> Pochopil jsem to tak, ze bych asi mel jeste premerit, kolik presve
>>> voltu ze zasuvky leze pri nastartovanem aute.
>>>
>>> ---
>>>
>>> A co v pripade, kdyz bych zalozni aku vybil? Stejne bych tam musel dat
>>> nejaky omezovac proudu? Jenze jak to udelat, aby to bylo pruchozi,
>>> ekologicke (zadne ztraty), jednoduche?
>>
>> Nejjednodušší bude odpor a ztráty může mít nakonec podobné jako nějaký
>> DC/DC měnič (účinnost 80%)
>
> no jo ale to se bude asi trvale zahrivat a vybijet ahlavni aku, a kdyz
> s autem nepojedu 14 dnu tak abych nastartoval?
>
> Nejaky doporuceny rezistor na toto? Co koupim v GESu?
>
>> P.K.
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>
>


Další informace o konferenci Hw-list