Vyrovnavaci baterie 12V/2A v aute

APA navrhpcb na gmail.com
Středa Květen 18 15:09:49 CEST 2011


2011/5/18 Pavel Kadečka <pavel.kadecka na gmail.com>:
> 2011/5/18 APA <navrhpcb na gmail.com>:
>> Vyrovnavaci baterie 12V/2A v aute
>>
>> V aute mam router, bohuzel pri startovani zakolisa napeti a router se
>> zasekne. Potrebuji nejak zajistit, aby ty 2-3 vteriny preklenul
>> startovani a nezaseknul se...
>>
>> Bude stacit pripojit (pripadne pres diodu)
>> http://www.ges.cz/cz/akumulator-oloveny-bp-12v-1-3ah-alg-GES07602496.html
>> na zasuvku v aute, pripadne tam musim jeste nejake relatko ci dobijeci
>> obvod? Muzu to nechat trvalke pripojene a odpokjovat spinacem jen ten
>> router? Prikon asi 12V 0,8A, spickove do max 1,6A.
>
> Pro "standby use" stačí nabíjet na napětí 13,5-13,8V bez nutnosti
> omezení proudu, tzn. napětí v síti auta musí být aspoň 14,2V při
> nastartovaném motoru, pokud to chcete připojit přes diodu (=0,7V
> úbytek).
>
> Jinak viz datasheet:
>
> http://www.gme.cz/_dokumentace/dokumenty/540/540-027/dsh.540-027.2.pdf


omlouvam se, jsem tak trochu samouk v elektrice takze to vezmu jeste
POLOPATISTICKY abych to pochopil

1) V aute mam zasuvku v kufru (je trvale pod proudem, ale pri
startovani nevim zda je relatkem odpojena anebo cela sit zakolisa,
router se sprajcne a nutno PowerOff/On, aby zase nabehl, coz trva cca
2 minuty)

- pokud by to bylo jen mzikove zakolisani napeti v siti (pri
startovani, je to diesel), nestacila by nejaky obrovsky kondik plus
dioda (nez tam cpat Aku)?

2) predstavoval jsem si, ze tam do zasuvky pripojim zalozni AKU a z
nej vyvedu kabel do routeru pres spinac kterym budu vypinat a zapinat
router

3) diodu bych asi musel dat jen v pripade, kdyz by i pote router
vytuhnul (protoze pak by auto pri startovani asi vycuclo i ze zalozni
baterky) - je tak?

4) otazka teda je, zdali mohu nechat tu ACCU 12V/xxAh trvale
pripojenou na zasuvce v aute, aniz se to bude nejak kryplit, prebijet,
nebo vybijet hlavni akumulator auta?

Pochopil jsem to tak, ze bych asi mel jeste premerit, kolik presve
voltu ze zasuvky leze pri nastartovanem aute.

---

A co v pripade, kdyz bych zalozni aku vybil? Stejne bych tam musel dat
nejaky omezovac proudu? Jenze jak to udelat, aby to bylo pruchozi,
ekologicke (zadne ztraty), jednoduche?


Další informace o konferenci Hw-list