Farnell - jistota desetinasobku ;-)

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Středa Květen 18 11:07:55 CEST 2011

Původní zpráva ze dne 18.5.2011 od balu na home:

> no oni vam vlastne davaju moznost citit sa lepsie, za lepsie
> parametre platite predsa musite platit viacej, mate pocit
> exkluzivity :-)

Kdo? Farnell? Já si spíš myslím, že tam to není o tom, že má někdo
pocit exkluzivity, ale že to opravdu funguje. Když něco objednáš, tak
to přijde druhý den. Když něco přijde špatně nebo je nějaký problém,
tak to obratem vyřeší. O tom to je.

V neděli večer jsem objednal něco v RS Components. Tito mě už delší
dobu masírují dopisy a maily, abych si tam něco objednal. Kdysi dávno
jsem tam i něco objednával a fungovalo to. Nicméně už je to několik
let. OK, tak v neděli večer jsem dělal menší zkušební objednávku po
delší době.

Nejdříve jsem se musel zaregistrovat do jejich systému, protože od té
doby už mají jiný. Když jsem se registroval, vybral jsem si své
uživatelské jméno a kliknul na "ověřit dostupnost" - OK, jméno je
dostupné. Po odeslání registrace ale toto jméno dostupné nebylo, mám
si prý zvolit jiné. Opakovaně bylo a nebylo dostupné. OK, drobnost,
ale pak nevím, na co tam to ověřovací tlačítko je.

Nakonec jsem se úspěšně zaregistroval, provedl objednávku, zboží je
skladem a za 175 Kč bez DPH dopravného je tam dodání do druhého dne.
Objednával jsem v neděli, tedy jsem v úterý (včera) očekával zboží. V
pondělí večer jsem si říkal, že by mohla být nějaká informace o
zásilce, nic. V úterý taky nic. To už mi bylo divné.

V úterý jsem tedy zavolal na jejich pražské telefonní číslo, kde
píšou, že nám tam poradí samozřejmě v českém jazyce. Zvedl to nějaký
angličan, česky neuměl, a když jsem se ho tedy anglicky zeptal na stav
objednávky a nadiktoval mu číslo objednávky, tak mi jen suše oznámil,
že tam český personál není a že mi k objednávce nic říct nemůže, ať si
zavolám zítra ráno.

Tedy zítra ráno (to znamená dnes ve středu) jsem tam zavolal, byla tam
česká ženská, která mi řekla, že jim vypadl systém a ty objednávky
nějak zpracovávají a nestíhají a snad že dnes už na moji objednávku
přijde řada, tak snad zítra ji dostanu.

Ptal jsem se, jak to je s tím dodáním do druhého dne a dozvěděl jsem
se: "Ale ano, samozřejmě to funguje, když se nic nestane, tak do
druhého dne dodáváme."

Ptal jsem se, jak to funguje s tou dostupností českých lidi a dozvěděl
jsem se: "Já jsem tu včera nebyla, nikdo jiný než já nemá přístup k
těm informacím, ale jinak to funguje."

OK, já dokážu pochopit, že může vypadnout systém. Zrovna tak ale
vidím, že web jim jede, přijímá objednávky, zřejmě vypadlo cosi
interního, ale externí aplikace jede. Tak není přece problém rozeslat
nějaký mail s omluvou, nebo nastavit do položky "stav" nějaký stav
(není tam totiž vůbec nic). Za těch několik dní to stihnout mohli.
Nedejbože kdyby někdo ty zákazníky obvolal.

OK, dokážu i pochopit, že tam česká ženská není, ale když mi ani
angličan na lince nedokáže poradit/vysvětlit, tak to tam nemusí sedět,
to může linka směřovat na záznamník. A kdyby na ten záznamník nějaká
zrovna dostupná uklízečka namluvila česky (nebo aspoň anglicky)
zprávu: "Omlouváme se, nejsme tu, vypadl nám systém, za několik dní
bude vaše objednávka vyřízena," tak by to bylo daleko lepší řešení.

Nemám důvod nevěřit tomu, že to u RS Components opravdu funguje do
druhého dne... když se nic nestane... Když je to napsané na webu, tak
to přece musí být pravda. Ale kvalitní společnost a péče o zákazníka
se pozná právě v okamžiku, kdy něco nefunguje, když nastane nějaká
nestandardní situace, když je potřeba reklamovat, když někdo něco
poplete, když od nich někdo něco chce. A to je právě tento příklad. V
ten moment se teprve zjistí, kdo na své zákazníky kašle a kdo ne.

Mně je v tento okamžik celkem jedno, jestli tahle zásilka se zbožím
přijde včera, jak měla přijít, nebo zítra, jak by snad konečně měla
přijít, nebo příští týden. Dokonce by mi i bylo jedno, kdyby nepřišla
vůbec. Ale jsem rád, že jsem se trefil zrovna do téhle problémové
situace, protože teď už přesně vím, jak by to mohlo dopadnout, kdybych
se na dodání do druhého dne opravdu spoléhal a zboží nutně potřeboval.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
telefony: 910 256 000, 910 80 60 40, 475 501 627, mobil: 602 409 601