Jaký 10MHz přesný oscilátor?

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Úterý Květen 17 23:27:14 CEST 2011

Potřebuji co nejpřesnější nebo lépe řečeno co nejstabilnější kmitočet 10MHz.
Našel jsem tohle:
http://cz.farnell.com/iqd-frequency-products/lf-tvxo009912/crystal-oscillator-smd-10mhz/dp/1100747
Přesnost +- 0,5ppm znamená na 10MHz přesnost +- 5 Hz.  Je zaručena v to
uvedeném pracovím rozsahu -40 - +85 stupňů?
To je nějak teplotně kompenzované? Neboli pokud to bude v teplotě
řekněme 15-25 stupňů mohu počítat třeba  s 0,1ppm?
To by mi stačilo - dělá to na  2GHz   200Hz....
Nějak se mi to ale  nezdá - co mám zkušenost, tak pokud krystal ohřeju o
30 stupňů ocestuje to na 10MHz  i o 100 Hz :-(
Dále nechápu, proč tenhle :
http://cz.farnell.com/iqd-frequency-products/cfpt-9301-fx-a-10-0000mhz/crystal-oscillator-smd-10mhz/dp/1272080?in_merch=true&MER=i-9b10-00001422
  stejný  oscilátos s 1ppm ( tedy 2x horší než výšeuvedený)  stojí 3x
více.....něco jsem přehlédl?

Našel jsem doma nějaké oscilátorky ( http://jaku.ic.cz/oscil/oscil_.jpg
) , ale nic o nich nevím krom toho, že fungují a znám pinouty....
Potřeboval bych ale zjistit  jejich přesnost/stabilitu, ideálně to nějak
vyzkoušet.... ale jak v domácích podmínkách?
V čítači co mám je opět něco mizerného, podle toho jednotky Hz na 10MHz
neodhalím :-(
Poradíte?
JaKub