automatika k manualni klimatizaci v aute

Koder Petr Koder.Petr na azd.cz
Pátek Květen 13 13:28:30 CEST 2011

Podle meho neni uplne idealni ridit termostatem spojku kompesoru. Ta toho totiz v takovem rezimu asi moc nevydrzi. Konecne take proto se teplota reguluje ohrivanim od topeni a ne spinanim kompresoru.
A pri pozadavku na relativne stabilni teplotu vystupujici vzduchu bude navic potreba spinat pomerne casto.

Dneska se tenhle problem u novych aut resi tak, ze kompresor bezi porad a elmag ventilem se ridi az vytlak kompresoru.

Ja bych tedy spis nez nad pouhou regulaci casu sepnuti spojky kompresoru uvazoval nad zasahem do tlakoveho okruhu klimatizace.
Resenim by tak mohl byt elmag ventil, ktery by pri pozadavku regulace v podstate propojil sani a vytlak kompresoru (pozor na mazani). Druhou variantou je osazeni el. rizeneho expanzniho ventilu.

Konecne asi nejlepsi by bylo pouzit kompresor s jiz integrovanym ridicim ventilem.

Petr