Brum ze zdroje

Milan Mlynarčík milan.m na centrum.sk
Čtvrtek Květen 12 15:16:36 CEST 2011

Vyborne zhrnute pripomienky.
Ta finta c. 3 (hoci je celkom jednoducha) byva mimoriadne ucinna. Sam ju
zvyknem tiez pouzivat, no teraz som zabudol.
Nuz co, poradili to ini ...

                                     Milan  Mlynarčík

----- Original Message -----
From: "Peter Bošnák"

Táto diskusia je už dosť neprehľadná, takže sa nedá zistiť, čo ste už
odskúšal. Ja by som doporučil nasledovné kroky.

1. Eliminovať podozrenie na špatnú filtráciu napájacieho napätia
pripojením väčšieho elektrolytu (asi 1 G) na výstup zdroja a ak má zdroj
dve polarity tak na obidve súčasne. Ak by výsledok
    nebol jednoznačný, pripojiť na výstupy zdroja dodatočný filtračný RC
článok. V prípade úspechu použiť iné zapojenie zdroja, s lepšou
filtráciou.
2. Skúsiť skratovať postupne vstup zosilňovača a predzosilňovača na zem
(prípadne cez kondenzátor). Ak brum zmizne, prípadne sa značne zmenší,
podľa miesta, kde urobíte skrat sa pokúste zistiť
    odkiaľ brum prichádza.Malo by to byť pred miestom skratu.
3. Vytiahnite sieťový prívod zo zásuvky. Ak brum zmizne okamžite, jeho
pôvod je v zapojení. Ak zmizne postupne (nevybudený zosilňovač  ešte
chvíľu funguje), tak sa brum dostáva do zosilňovača
    zvonku a treba upraviť montáž tak, aby sa skrátili signálové cesty.
Pred touto skúškou je treba odpojiť, či inak znefunkčniť obvody pre
pomalé pripojovanie napájania, prípadne obvod na odstránenie
    lupnutia v reproduktoroch po zapnutí, ak sú tieto obvody použité.
4. Prípadne použité tienené prepojovacie kábliky, ak majú tienenie
pripojené iba jednou stranou na zem, na tejto strane odpojiť a skúsiť
pripojiť na druhej strane.