Brum ze zdroje

Středa Květen 11 00:29:15 CEST 2011

Ten filtr potlačí jen vysoké frekvence.Ale ty by do audio zesilovače
neměly až tak vadit - pokud v něm něco nekmitá. Typický VF brum se pozná
tak, že na zdroj připojíte AM rádio (asi stačí jen spojit země) a bude
to bručet při naladění stanice. Může to být z diod, je to ten efekt při
rozpínání pomalé diody. Proud teče chvíli v závěrném směru, pak dioda
rozepne a udělá zákmit. Dá se buď paralelní kapacita k diodě (ta musí
být pokud možno bezindukční), nebo tam dejte rychlé diody. Proud v nich
bude zanikat plynule. Pak je možné, že kmitá ten LM317 (337) a zvlněním
vstupního napětí se to kmitání moduluje. Máte ty stabilizátory dobře
blokované? Změní se brum při přiložení cca 100nF přímo ke stabilizátoru?
Anděl
.