Popis programu v diplomce

Hfmcons hfmcons na gmail.com
Pondělí Květen 9 22:16:53 CEST 2011


	Skutečnost, že v lidské společnosti hraje prim právo a spravedlnost je 
velmi často s obdivuhodnou důsledností přehlížena a ignorována.
	Domnívám se, že odpovědi na většinu otázek ohledně obsahu diplomky, 
malého až žádného uplatnění nápadů, potřeba mít VŠ "papír" bez 
konkrétního účelu a na mnohé další je třeba hledat právě ve způsobu 
tvoření a uplatňování společenských pravidel.
	Je např. dost zajímavé, že před několika léty se hromadně vydávaly 
zákony, které neměly ani přímou ba ani nepřímou vazbu na trest. Dnes by 
takový zákon byl k smíchu a ani nejvetšího neznalce atd. by dnes 
nepřesvědčil, že se podle něho bude někdo řídit, tím méně, řekněme 
státní úředníci atd.
	VŠ diplom je dnes potřeba jako podmínka pro spoustu jinak  běžných 
činností už stejně, jako třeba předepisování neškodných léků atd. proto 
není vůbec divné, že se za oficiální či za oficiální+neoficiální peníze 
diplom vydá, ve vztahu k výše uvedenému, celkem oprávněně a bezohledně.
	Dalo by se říci, že je to dnes takové "letadlo" za příslib výhod je 
třeba zaplatit, přičemž příslib je pouze příslib nikoli povinnost. Ale 
to už tady nedávno bylo :-))
S pozdravem,
		Miloš Dašek

On 9.5.2011 21:36, Šerých Jakub wrote:
> Ano, ja s tim plne souhlasim, nicmene porad si myslim, ze textova cast takove prace by mela mit jakousi strukturu "nejprve blokove, a potom nejzajimavejsi casti detailne". Je jasne, ze "level" je (nebo by alespon mel byt) na obou typech skol jiny, presne tak, jak jste popsal JAK/PROC.
>
> Problem mnohych (osobni zkusenost mam predevsim se stredoskolaky, ale i u diplomek to tak casto byva) je ten, ze autori nedokazou svoji praci "prodat". Stravi spoustu casu a energie vlastni cinnosti (konstruovanim, psanim softwaru atd.), ale kdyz maji "sednout k wordu" a nekomu popsat, co vlastne delali, tak jsou namydleni, a jejich prace se tak casto zbytecne stava "neprodejnou".
>
> Tohle je myslim obecnejsi problem i v nasich vedeckych kruzich a nejen tech studentskych. Kolik bajecnych objevu a konstrukci se vyviji napriklad na pracovistich Akademie Ved, a kolik z nich dojde az ke skutecnemu vyuziti, patentovani a stavu, aby se v encyklopediich psalo, ze to a to je cesky vynalez.
>
> Vsechny nas asi napadne, kdyz to trochu pritahnu za vlasy Wichterle a Heyrovsky, ale kde jsou desitky a stovky jinych skvelych vynalezu svetove urovne? Nezapadly mnohe z nich prave diky tomu, ze se na skolach pramalo uci stylizace a spravna struktura psani takovych odbornych praci?
>
> Jakub Serych
>
>> -----Original Message-----
>> From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
>> Behalf Of Jan Waclawek
>> Sent: Monday, May 09, 2011 8:44 PM
>> To: hw-list na list.hw.cz
>> Subject: Re: Popis programu v diplomce
>>
>>> Jsou to jen dlouhodobé maturity, tøeba jsou nároky na vysokých
>> školách jiné
>>
>> No, dovolim si oponovat a tvrdit, ze naroky na VS by mali byt ine. Ako
>> som pisal, absolvent VS ma vediet samostatne pracovat a mat prehlad v
>> odbore, a diplomovka/statnice su toho dokazom. U absolventa SS sa
>> ocakava schopnost samostatne pracovat pod vedenim skusenejsieho
>> spolupracovnika, a mat zakladny prehlad (spolu so zakladnym
>> "celospolocenskym" prehladom - preto matury su aj z jazyka a inych
>> "zbytocnych" predmetov).
>>
>> Do aforizmu by sa to dalo zhrnut tak, ze kym absolvent SS by mal vediet
>> AKO, absolvent VS by mal vediet aj PRECO.
>>
>> Preto u absolventa SS ocakavam, ze vie popisat, co robil; nemusi vediet
>> odovodnit jednotlive rozhozhodnutia - a to prave u absolventa VS
>> ocakavam, pricom u neho ten popis nejakych podrobnosti je uz zbytocny,
>> kedze tie uz ma mat davno zvladnute (spolu s tym pravopisom v
>> materinskom jazyku, schopnostou sa vyjadrovat a odprezentovat na urovni
>> svoju pracu). U SS ocakavam schopnost odpovedat na otazky, u VS
>> ocakavam schopnost na danu temu diskutovat a rozvijat ju.
>>
>> Samozrejme to vsetko nie je cierne a biele, ale toto je podla mna taky
>> teoreticky zakladny rozdiel medzi absolventom SS a VS.
>>
>> Prosim, nevysvetlujte si to zle, ja nijako neznizujem vyznam SS a ani
>> ich absolventov. Berte to napriklad tak, ze si sice viem, na ktorej
>> policke mam knizku kde je popisana funkcia diody, ale v praxi tu diodu
>> dokazem vybrat a pouzit len s obtiazami a trebars ak ju niekam
>> naletujem, tak to vyzera uplne hrozne (to nekecam, ktokolvek kto moju
>> pracu pozna to moze potvrdit).
>>
>>
>> wek



Další informace o konferenci Hw-list