Popis programu v diplomce

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pondělí Květen 9 20:43:37 CEST 2011

> Jsou to jen dlouhodobé maturity, tøeba jsou nároky na vysokých školách jiné

No, dovolim si oponovat a tvrdit, ze naroky na VS by mali byt ine. Ako som pisal, absolvent VS ma vediet samostatne pracovat a mat prehlad v odbore, a diplomovka/statnice su toho dokazom. U absolventa SS sa ocakava schopnost samostatne pracovat pod vedenim skusenejsieho spolupracovnika, a mat zakladny prehlad (spolu so zakladnym "celospolocenskym" prehladom - preto matury su aj z jazyka a inych "zbytocnych" predmetov).

Do aforizmu by sa to dalo zhrnut tak, ze kym absolvent SS by mal vediet AKO, absolvent VS by mal vediet aj PRECO.

Preto u absolventa SS ocakavam, ze vie popisat, co robil; nemusi vediet odovodnit jednotlive rozhozhodnutia - a to prave u absolventa VS ocakavam, pricom u neho ten popis nejakych podrobnosti je uz zbytocny, kedze tie uz ma mat davno zvladnute (spolu s tym pravopisom v materinskom jazyku, schopnostou sa vyjadrovat a odprezentovat na urovni svoju pracu). U SS ocakavam schopnost odpovedat na otazky, u VS ocakavam schopnost na danu temu diskutovat a rozvijat ju.

Samozrejme to vsetko nie je cierne a biele, ale toto je podla mna taky teoreticky zakladny rozdiel medzi absolventom SS a VS.

Prosim, nevysvetlujte si to zle, ja nijako neznizujem vyznam SS a ani ich absolventov. Berte to napriklad tak, ze si sice viem, na ktorej policke mam knizku kde je popisana funkcia diody, ale v praxi tu diodu dokazem vybrat a pouzit len s obtiazami a trebars ak ju niekam naletujem, tak to vyzera uplne hrozne (to nekecam, ktokolvek kto moju pracu pozna to moze potvrdit).

wek