OT: dohrivani od solaru

Pondělí Květen 9 11:01:21 CEST 2011

Chemická a elektrochemická koroze je v podstatě jedno a to samé.
Kyselost se dá kompenzovat záporným potenciálem. Bludné proudy se vám
nejspíš do bojleru nedostanou, potečou do přívodní trubky - bludné
proudy se snadno dají zjistit měřením potenciálů, není to až taková
duchařina. Myslím že v pár metrech plastové trubky má voda takový odpor
že i kdyby jste byl blízko u tratě, bludné proudy se vám tam neprojeví.
Kyselost vody - chránit bojler hořčíkovou anodou je klasika, stačí jí
včas vyměnit. Pokud vodu nechcete tak kyselou, stačí do studny naházet
drcený dolomit nebo vápenec. Není nutné nic dávkovat, po vyrovnání pH na
neutrální se dolomit přestane rozpouštět. Profi úpravny vody dávkují
hydroxid, jenže to musí být snad 2x jištěné aby se to nemohlo
předávkovat. Někde jsem měl stažená skripta z VUT z Brna na úpravu vody,
když tak to časem najdu. Byl tam i postup jak vodu odželezit a zbavit
manganu - po úpravě kyselosti probublávat vzduchem- 2 mocné železo
zoxiduje na nerozpusttné trojmocné a pak odfiltrovat.
Anděl