rychlost spinani diody

balu@home daniel.valuch na orange.fr
Pondělí Květen 9 08:42:47 CEST 2011

no vidite, to je prave chyba predpokladat ze simulacia mi odpovie na
vsetky otazky. Simulacia je len tak presna ako presne su pouzite modely
a vstupne data.
My pouzivame simulacie velmi hojne. Typicky cyklus problemu je ziskat
vsetky potrebne parametre sustavy, ak nie su k dispozicii od vyrobcu tak
sa musia zmerat. Potom sa zostavi model a zacne simulovat (to je jedno
ci je to riadiaca sustava, obvod, alebo nejaky fyzikalny dej v
urychlovaci).
Vysledky sa musia priebezne overovat ci su 'reasonable' a hlavne podla
moznosti sa musia overovat ci sedia s realitou (ci uz zo skusenosti
alebo ciastkovymi meraniami na prototypoch). Ak sa vysledky modelu
zhoduju s predpokladmi tak sa pracuje dalej, ak vysledky diverguju je
bud zly model, vstupne data, alebo zle navrhnuty system ktory by v
realite nikdy nefungoval.
Simulacie su extremne uzitocny a vykonny nastroj v rukach ludi ktori o
tom co robia nieco vedia a zase naopak velmi zly nastroj v rukach ludi
ktori netusia co robia.
Simulacia len predpoveda to co uz vieme. Ak nieco nevieme tak to nemame
zahrnute v modeli. Moj byvaly sef vravieva "rubbish in - rubbish out",
toto v pripade simulacie plati dvojnasobne.
b.