rychlost spinani diody

Neděle Květen 8 02:20:39 CEST 2011

No záleží o co tu "logiku" opíráte. Z principu je okolo přechodu
potenciálová bariéra, náboj který udržuje přechod zavřený. Pokud na
diodu přivedeme napětí v závěrném směru, náboj se zvětšuje a tím se
zvětšuje i šířka nevodivé oblasti (princip varicapu). Když na diodu
přivedete proud v propustném směru, náboj se z přechodu odvádí, šířka
nevodivé oblasti klesá, kapacita přechodu stoupá. U klasické (pomalé)
usměrňovací diody se při napětí cca 0,5V objevuje vodivý proud,
potenciálová bariéra se odčerpá. Kdysi jsem nějde četl, že kapacita
přechodu je až 1uF. Takhle se ty staré teslácké diody skutečně chovaly,
v propustném směru napětí vylezlo na 0,5V a pak se teprv (po odčerpání
náboje) zvětšilo na cca 0,8V. Když jsem dal do série s diodou
koncenzátor, při impulzu řádu us diodou prošel cca stejný náboj v
propustném a následně v závěrném směru, v propustném to nebyl vodivý,
ale jen kapacitní proud. Při větším impulzu už napětí ve vodivém směru
vyrostlo a zpátky prošlo do zavření diody výrazně méně. Teď se setkávám
s diodama, co se chovají úplně jinak a proto se divím. V propustném
směru se na ní objeví 50V a následně za 50ns napětí klesne.

Jo a jedna oprava - upřesnění. Dioda co se takhle chová, není SK54, ale
S4J http://www.gme.cz/_dokumentace/dokumenty/924/924-070/dsh.924-070.1.pdf
takže pomalá usměrňovací. V datasheetu se řeší rozepnutí diody (proud,
čas) a o propustném směru se tam taktně mlčí...
Anděl

To nema logiku ne ? Kdyz je dioda rozepla tak na ni v propustnem smeru
nemuze byt 0.5V ale libovolne velke napeti ktere pak po sepnuti klesne