jakou svarecku?

HW CNCnet.info hwnews na cncnet.info
Sobota Květen 7 07:13:26 CEST 2011

Pokud to chcete na doma, tedy ne s tim behat po zahrade tak si misto MMA
kupte COcko tedy MIG/MAG.

Cely leta jsme meli doma jen MMA a pokud varite jen obcas tak je to
nanic, protoze nez zacnete varit tak abyste si nejdriv v troube vysusil
elektrody a navic se to nikdy poradne nenaucite tak abyste varil slusne.

Ted jsem si koupil MIG/MAG invertor (preci jen potrebuju to tahat po
lodi) a je to naprosta bomba. Sice porizovaci naklady jsou vyssi, ale
provoz je levnoucky a pri svarovani se muzete venovat technice
svarovani. 5kg dratu stoji kolem 400Kc a budete ho mit na hodne dlouho,
flasku na CO2 koupite za 1000Kc nekde na aukru - naplneni stoji tak
200-400Kc a vydrzite s nim varit tak 5-7h cisteho casu.

Nikdy jsem COckem nevaril, ale tohle je jeden z mych prvnich svaru:
http://www.cncnet.info/galery/Atlantis/prestavba/2011-04-03%20Atlantis%20-%20prestavba/images/dsc_3511.jpg

vcera jsem vyvaril cca 10m svaru - uz mi nedela problem varit svisle
svary (vari se obracene nez u MMA - tedy shora dolu) a celkem bez
problemu jde i koutak nad hlavou.

Oproti MMA ma to CO2 obrovskou vyhodu a tim je male ovlivneni svarence.
Vcera jsem varil tabule plechu ze vsech ctyr stran svary:
http://www.cncnet.info/galery/Atlantis/prestavba/2011-04-30%20Atlantis%20-%20prestavba/images/img_0096.jpg

puvodni dil nekdo varil prave MMA a vyhral ho a plech se vyboulil a mel
lupavku. S COckem si to nastehujete - cca po 10cm - a pak na stridacku
to cele ovarite - to co tam je je 3mm plech - ten plech se nestihne ani
nakyslicit - sice teplej samozrejme je ale minimalne se deformuje.

To same pri vareni ramu sten - ram je z jackelu 30x30x2 - pokud si to
dobre nabodujete tak nemusite naprosto resit nejake deformace pri vareni
pravych uhlu - celej 3.5m dlouhej ram je do dvou milimetru

Produktivita prace je neskutecne vysoka - v podstate se zdrzite jen kdyz
si potrebujete zkratit drat, kterej moc povyjel z horaku.

Jinak mam invertor Jasic MIG 250.

--
S pozdravem
Radek Vicek