jakou svarecku?

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pátek Květen 6 15:07:24 CEST 2011

On Fri, 6 May 2011, Vláďa Anděl wrote:

> Před chvílí jsem mluvil s člověkem, který občas něco vaří. S TIGem ještě
> nedělal, i když ta jeho svářečka (taky nějaká malá mrcha) to prý taky umí.
> Říkal že ale svářečky na TIG jsou velké jak kráva a taky za úplně jiné
> peníze. Nechápal proč, jaký je v tom rozdíl. Takže ty svářečky na TIG vaří
> střídavým proudem? To znamená že je tam tak velké trafo?
> Anděl

Nespletl si to s MIG ? Na TIG samosrejme potrebujete vic veci - bombu
s Argonem a minusovy svarovaci kabel tvori hadice co ma uvnitr vodic
takze tim jde plyn i elektrika. Ale jako zdroj proudu muze slouzit
stejnosmerny invertor nebo i usmernene trafo. Nektere spec TIG svarecky
maji v sobe zabudovany ventil na argon tak pak byva vetsi ale v principu
jde jen o vic kramu kolem nez o samotnou svarecku. Nebo mozna myslel
ten AC/DC invertor na hlinik - ty jsou tak 2x vetsi.