jakou svarecku?

Holec Jiří jiri.holec na o2.com
Pátek Květen 6 10:47:12 CEST 2011

Na TIG se používá argon, helium a jejich směsi. CO2 nejde na TIG použít, zjednodušené CO2 se teplem rozkládá a elektroda se zničí.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Vláďa Anděl
Sent: Friday, May 06, 2011 10:37 AM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: jakou svarecku?

Ten TIG - ještě jsem neviděl, že by s tím někdo vařil. Teď jsem tady
pochopil že by to mělo být dobré na tenké plechy. Není mi jasné jak to
funguje - přece klasická elektroda má obal, který funguje asi jako
tavidlo při pájení. U TIGu žádná ochrana proti oxidaci není? Nebo se tam
dává to CO2 jak tady někdo zmiňoval? Ale ten snad není redukční, jen
odtamtud "odfoukne" kyslík. Třeba u svářeček, které vaří
kyslíkovodíkovým plamenem (z principu neutrální), se přidává plyn pro
získání redukčního plamenu.
Anděl