jakou svarecku?

Holec Jiří jiri.holec na o2.com
Pátek Květen 6 08:44:59 CEST 2011

Dobrý den,

Svářečku jsem kupoval na http://rulik.cz tu "jejich" GAMU 165 (má logo RULIK), ale na takové to domácí sváření by GAMA 160 asi taky stačila.

Já zatím na doma nenašel nic v čem by ta moje 165 daleko nepřevyšovala moje požadavky.

JH

Uvažuju jakou koupit svářečku. Né že bych potřeboval tak nutně svařovat, ale na stavbě a potom v dílně se občas může hodit. Uvažuju ale dobastlit tam regulaci na konstantní napětí, aby to bylo použitelné i jako zdroj. Koukám na ty nejmenší a nejlevnější, ale nevím, abych nekoupil něco výrazně nepoužitelného. U těch nejmenších
http://www.alfin-trading.cz/telwin/svareci-invertor-force-125-telwin
je max. proud 80A/45%, kupodivu svářečka za 3120Kč je i se svářecíma kabelama a s maskou. Pak se dá koupit větší
http://www.kovacek.cz/dilna1/svareci-technika/svareci-technika1/invertor-einhell-primex-invero-200a.html
do 200A.

Jaké proudy se pro svařování běžně používají? Je těch 80A dostatečný proud pro svařování např. 5mm tlustého železa? Nebo je potřeba větší proud? Budu to používat opravdu jen občas.

Je v těch svářečkách filtrace aby proud nepulsoval na 100Hz?
Zatím jedinou zkušenost s podobnými zdroji mám s výrobky firmy TNZ.  Dělali nám nabíjecí zdroje 12V 80A (později 100A) s regulací na konstantní proud a s řídícím vstupem 0-10V. Bylo to v krabici Tara141 s tím, že pro 12V tam dávali jiné trafo a vyřadili v tom snad nějakou další elektroniku. Filtrace 100Hz byla dobrá, filtrace kmitočtu měniče (u prvních snad 25KHz a později až 100KHz) nic moc - bylo to rušítko. Používali jsme to pro proudy prakticky od nuly, pro malé proudy byl problém se stabilitou regulace - zdroj syčel a vynechával impulzy.

Anděl