jakou svarecku?

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pátek Květen 6 07:28:46 CEST 2011

On Fri, 6 May 2011, Vláďa Anděl wrote:

> Uvažuju jakou koupit svářečku. Né že bych potřeboval tak nutně svařovat, ale
> na stavbě a potom v dílně se občas může hodit. Uvažuju ale dobastlit tam
> regulaci na konstantní napětí, aby to bylo použitelné i jako zdroj. Koukám na
> ty nejmenší a nejlevnější, ale nevím, abych nekoupil něco výrazně
> nepoužitelného. U těch nejmenších
> http://www.alfin-trading.cz/telwin/svareci-invertor-force-125-telwin
> je max. proud 80A/45%, kupodivu svářečka za 3120Kč je i se svářecíma kabelama
> [...]

Koukam ze ty svarecky teda padly dolu. Mam uz par let to invero160 .
Funguje dobre nikdy jsem se nedostal na limit ze by se musela odstavit
kvuli chlazeni , ono ani tech 160A se moc nevyuzije - mozna pro hluboke
provareni 5mm zeleza 4mm elektrodou ale nevim.

V te svarecce je ventilator ktery se zapinal az po case kdyz se ohrela
ale ted uz bezi porad, nevim proc neresim to. Pak taky zacala vyhazovat
pojistky - zjistil jsem ze je tam nabijeci odpor pro baterii kondenzatoru
na primaru premostovany rele. Ten odpor byl poddimenzovany a rozpulil se.
Protoze ta vykonova cast je udelana ze dvou desek soucastkama k sobe,
sesroubovana a ruzne proletovana je to v prakticky nerozebiratelne,
pripajel jsem vykonejsi odpor z venku na desku a funguje to.

Ta regulace na konst napeti - myslim ze si zbytecne vymyslite - nez date
dohromady schema, pak zjistite ze to nema na vystupu velkou filtraci, ze
to neni moc nadimenzovane takze to bude na vystupu vzdycky pulsovat, ze
nekam neco dobastlit jde ztuha - nakonec stravite vic casu nez kdyby jste
si zdroj postavil vedle extra...

Ja osobne ale lituju ze jsem si nekoupil neco modernejsiho s antistick
a hotarc . Nejsem zkuseny svarec a elektrody potrebuju zasadne rutilky
jinak se mi to furt lepi. To same s TIGem. Ta funkce maleho startovaciho
proudu nez se natahne oblouk by se mi hodila. Ta prvni svarecka v odkazu
ty funkce ma, ale zatezovatel je tedy dost nanic...

Taky na tu kuklu zapomente - chce to nejakou dobrou samostmivaci, taky
si udelat delsi kabely ty original jsou kratoucke..

> Jaké proudy se pro svařování běžně používají? Je těch 80A dostatečný proud
> pro svařování např. 5mm tlustého železa? Nebo je potřeba větší proud? Budu to
> používat opravdu jen občas.

Jednak zalezi na tloustce elektrody (pro 2.5mm to chce tak 90-100A) a taky
jak hluboko to chcete provarit - cim vetsi proud tim vetsi hloubka. Pro
TIG staci mensi proudy.

> Je v těch svářečkách filtrace aby proud nepulsoval na 100Hz?

Jen v ramci primaru , pokud nepujdete na doraz tak to bude OK.