OT: zaznamove medium v cernych skrrinkach

Ales Prochaska prochaska na alsoft.cz
Čtvrtek Květen 5 11:49:29 CEST 2011

Ještě se to dá vylepšit využitím znalosti proudů. Trosky nepadají ke dnu
stejně rychle, proto je proud roztáhne do pole trosek, které má tvar
paraboly. Hledá se napříč předpokládaným polem trosek. Takhle se našla
už řada známých vraků.

Pořádný side-scan sonar je samozřejmě základ, ale doplňkově se používá
i vizuální hledání (buď přímé nebo nepřímé - jedno mrtvé tělo
"pohnojí" dno na 100 i více m2 a způsobí změnu barvy dna) a protonové
magnetometry (praktická hranice detekce ve stovkách metrů).

Aleš Procháska