OT: Doporučení mazadla

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Čtvrtek Květen 5 08:13:18 CEST 2011

Zdravím,

> Mam skušenost s kluznými mozaznými ložsky, že pokud se ozývají - pískají,
> chrastí , nedejbože drnčí, tak už to olej nezachrání.

Ano, máte pravdu.
  Zatím jsem vyzkoušel "nanečisto" několik druhů maziv, které jsem měl po ruce
jen kvůli zjištění účinku a ikdyž toho bylo tolik, že to z obou konců ložiska
vylézalo, ječení se neodstranilo, jen se jeho "nasazení" posunulo do o něco
vyšších otáček, ale o to více to pak ječelo.
  Napadá mne tedy druhý způsob opravy, možná i lepší - zvětšení průměru ocelové
hřídelky tak, aby se kompenzovalo opotřebení jak této (není vidět, že by
materiál chyběl, jen je takový "drsnější"), tak hlavně ložiska. Uvažuji o
galvanickém pokovení - to by mohlo fungovat, že ? Pokud by se použilo kovu
tvrdého a hladkého, např. chromu, mohlo by tím dojít i k vyhlazení nyní
zdrsněného povrchu a to by se též mohlo podepsat na hladkém chodu. Co vy na to?
  Podotýkám, že dané díly jsou prakticky nesehnatelné - v aukcích občas je
vidět nějaký "zásadní" díl těchto strojů - motor, síťové trafo, hlava apod.,
ale tyto detaily jsem neviděl nikdy. Celková hodnota stroje je přitom docela
značná, jde o ceněný sběratelský kus a přitom plně funkční, až na toto...

Zdraví Pavel.