OT: zemské archivy - bylo RE: folie na okna - požární odolnost

Zdeněk Kašpar zdkaspic.hw na seznam.cz
Středa Květen 4 11:26:00 CEST 2011

Dobrý den,
Jen pro info. Něco se už scanuje .... a zpřístupňuje.
Mám kamaráda, který se zabývá genealogií a různě lidem dohledává informace v
matrikách, tak mne k tomu přivedl. V tomto sektoru je úzus, že záznamy
mladší jak cca 100let leží na matrikách a ty starší se převádí pod zamské
archivy, kde lze mnohem svobodněji  bádat, než přímo v matrikách, kde se
toto "štrachání" omezuje, nebo spíš hlídá, z obavy možného zneužití (kvuli
restitucím apod.).
No a ty materiály co už jsou v archivech se digitalizují a i zpřístupňují k
online bádání. Buď přímo, nebo přes registraci (matriky) - zdarma.

Pro příklad stránky Brněnského zemského archivu ....
http://www.mza.cz/

matriky - http://www.actapublica.eu/
katastr - http://www.mza.cz/indikacniskici/
veduty  - http://veduty.bach.cz/veduty/
listiny - http://www.monasterium.net/

Samozřejmě to je různě daleko a zdaleka ne všechno.
Nicméně je to zajímavé nahlédnout z lenošky domova do starých spisů.

Přeji pěkný den
Zdeněk Kašpar