OT - Výběr videokamery

Úterý Květen 3 10:49:26 CEST 2011

Profi kamery musí být dost těžké, drží se na rameni, obraz je pak mnohem
stabilnější. Kdysi v začátcích videa jsem byl na školení, dělal ho
kameraman z televize. Říkal že když s těma malýma kamerkama chceme něco
natočit, ať si k tomu aspoň přivážeme cihlu :-)) Ale tehdy se nám o
stabilizátoru mohlo tak leda zdát. Ohledně točení videa foťákem a focení
kamerou - to čidlo je z principu jiné. V kameře jsou všechny pixely
dvakrát, jedny citlivé na světlo a druhé těsně vedle nich zatemněné.
Obraz se přepíše do těch zatemněných a pak se postupně posouvá ven do
převodníku. Kamera nemá mechanickou uzávěrku. Potom to čidlo má menší
aktivní plochu než stejně velké čidlo u foťáku a obvykle i méně pixelů.
Foťák má jen jedny pixely a pro přesun obrazu se musí čidlo zatemnit. To
se při snímání videa nedělá a tak když v záběru něco hodně svítí, udělá
to svislou čáru.
Anděl