Re: OT - Výběr videokamery

Martin Persich persich na transcon.cz
Úterý Květen 3 09:57:20 CEST 2011

Zdravim,
jen mala netechnicka OT poznamka k pouziti zoomu behem nataceni. Videl jsem
kdysi v nektere prirucce pro videoamatery doporuceni pro zacatecniky -
alespon na prvni pulrok prace packu ovladajici zoom prelepit lepici paskou.
V kazdem pripade dceri kladte na srdce, aby tuto "vymozenost" pouzivala co
nejmene, vysledky jsou pak obvykle o 100 % lepsi. Videl jsem zabery z
dovolene, kde zoom byl v permanenci a vydrzel jsem se divat asi minutu ...
Martin. persich na transcon.cz

----- Original Message -----
From: "Zíka Aleš Ing." <Ales.Zika na pel.br.ds.mfcr.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Tuesday, May 03, 2011 8:47 AM
Subject: OT - Výběr videokamery

Zdravím a omlouvám se za OT,

ale dcera si k desátým narozeninám přeje videokameru nějak se nemůžu v
současné nabídce zorientovat.
Zdá se mi, že momentálně existují asi dvě skupiny:
Kamery s nesmyslně vysokým rozlišením CMOS senzoru kolem 5 Mpx (dobré pro
marketing - HD, Full HD), u nejlevnějších typů pouze digitální zoom, u
dražších kombinovaný s nevelkým optickým zoomem (podle mě přestrojený
foťák) - http://www.mall.cz/kartove-kamery/evolve-1500hd-touch,
http://www.mall.cz/kartove-kamery/evolve-2100-touch
A pak kamery klasickým rozlišením a (snad) lepším CCD snímačem a optikou s
větším zoomem -
http://hdworld.cz/audio-video/Kompaktni-sikma-kamera-Samsung-SMX-C20-1200

Mojí prioritou je nízká cena, je mi jasné, že za 10 kKč už dostanu výrazně
lepší kameru, ale je to pro dítě, takže je výrazně nenulová pravděpodobnost,
že kamera brzy skončí někde zapomenutá, rozšlápnutá nebo vyplavená ;-)
Uvažoval jsem i o foťáku, ale dcera má jednoznačný požadavek, aby to umělo
zoomovat během natáčení, což většina foťáků (nevím proč, množná kvůli hluku
motorku) neumí (i když některé umožní aspoň digitální zoom).

Nejsem si jistý, jaký je kvalitativní rozdíl mezi poctivým optickým zoomem a
změnou výřezu na  5Mpx senzoru. Foťáky mají také nectnost, že při natáčení
videa zpravidla zaostří jen na začátku a pokud se švenkne na jinou
vzdálenost, tak nepřeostří. Staré dobré analogové kamery ostřily průběžně,
ale opět nevím, jestli tuhle vlastnost převzaly i levné kamery digitální.

Můžete mi k tomu napsat nějaké rady, zkušenosti, doporučení?

Děkuji,

Aleš Zíka
http://results.cz