OT - Výběr videokamery

Zíka Aleš Ing. Ales.Zika na pel.br.ds.mfcr.cz
Úterý Květen 3 08:47:48 CEST 2011

	Zdravím a omlouvám se za OT,

	ale dcera si k desátým narozeninám přeje videokameru nějak se nemůžu v současné nabídce zorientovat.
	Zdá se mi, že momentálně existují asi dvě skupiny:
	Kamery s nesmyslně vysokým rozlišením CMOS senzoru kolem 5 Mpx (dobré pro marketing - HD, Full HD), u nejlevnějších typů pouze digitální zoom, u dražších kombinovaný s nevelkým optickým zoomem (podle mě přestrojený foťák) - http://www.mall.cz/kartove-kamery/evolve-1500hd-touch, http://www.mall.cz/kartove-kamery/evolve-2100-touch
	A pak kamery klasickým rozlišením a (snad) lepším CCD snímačem a optikou s větším zoomem - http://hdworld.cz/audio-video/Kompaktni-sikma-kamera-Samsung-SMX-C20-1200

	Mojí prioritou je nízká cena, je mi jasné, že za 10 kKč už dostanu výrazně lepší kameru, ale je to pro dítě, takže je výrazně nenulová pravděpodobnost, že kamera brzy skončí někde zapomenutá, rozšlápnutá nebo vyplavená ;-)
	Uvažoval jsem i o foťáku, ale dcera má jednoznačný požadavek, aby to umělo zoomovat během natáčení, což většina foťáků (nevím proč, množná kvůli hluku motorku) neumí (i když některé umožní aspoň digitální zoom).

	Nejsem si jistý, jaký je kvalitativní rozdíl mezi poctivým optickým zoomem a změnou výřezu na  5Mpx senzoru. Foťáky mají také nectnost, že při natáčení videa zpravidla zaostří jen na začátku a pokud se švenkne na jinou vzdálenost, tak nepřeostří. Staré dobré analogové kamery ostřily průběžně, ale opět nevím, jestli tuhle vlastnost převzaly i levné kamery digitální.

	Můžete mi k tomu napsat nějaké rady, zkušenosti, doporučení?

	Děkuji,

	Aleš Zíka
	http://results.cz