Slaby prijem DCF

Čtvrtek Březen 31 23:00:39 CEST 2011

Jak víte že to není rušením? Kontroloval jste co leze z přijímače? Není
mi jasné, proč je externí anténa jednodušší řešení než změnit polohu
antény. I kdyby to byl přijímač v budíku (v nástěnných hodinách),
vždycky je tam nějaké místo aby se s ní dalo o kousek hnout. To minimum
ne dost úzké, většinou stačí změna o 20 až 30 stupňů. Externí anténa
není problém, ale chce to buď koupit něco hotového se zesilovačem (mám
je v sortimentu http://vaelektronik.cz/dcf_ant.html ) nebo jednoduše jen
naladit feritku, dát k ní tranzistor a k feritce přijímače vazební
cívku. Ale chce to napájení a to může být problém. Taky to jde pasivně.
Naladit feritku, udělat pár vazebních závitů (nebo jeden?), na nízké
impedanci to dotáhnout třeba krouceným dvoudrátem nebo stíněným drátem k
feritce přijímače a tam zase nějaký vazební závit. Vazba obou feritek
musí být podkritická až kritická, aby tam bylo jedno maximum kde má být.
Nejde to dělat na slepo, musíte mít možnost změřit co se v tom děje.
Anděl