OT Ctecka Kindle 3 Wifi- zkusenosti

Jiri Foldyna jiri.f na avizo.cz
Čtvrtek Březen 31 18:54:05 CEST 2011

> Dalsi potiz (za tu ale muze Kindle jen zprostredkovane) mam
> s prevodem knizek do formatu MOBI. Nepovedlo se mi najit
> zadny jiny free konverzni program nez Calibre. Jeho ovladani je
> taky docela kapitola sama pro sebe. Ale hlavne vysledky prevodu
> z PDB jsou velmi spatne. A to podivne spatne. Vetsinou je blbe
> diakritika, a to i pri explicitnim nastaveni spravne codepage.
> rollfree

Na převod textů do formátu PRC (MOBI) používám už nějaký ten pátek Mobipocket
Creator. Má sice trochu nestandarní ovládání, ale ve srovnání s Calibre mi
přijde jeho jednoduchost spíš jako přínos. Jako zdroj pro import už teď využívám
nejčastěji .DOC, ale umí to i TXT. Podmínkou nutnou je slušný zdroj pro
konverzi, hlavně texty nerozsekané po řádcích, to se čte extrémně blbě. Bohužel
nevím, jestli existuje možnost ovládání z přikazového řádku, nikdy jsem to
nepotřeboval a po ruce to tu nemám.

Calibre používám v podstatě jen pro konverzi PRC->ePub, když ženě chystám čtení
do iBooks na iPadu. Já i na iPadu používám čtečku od Kindle, protože si svoje
knížky nasekám do PRC a můžu je číst jak na PDA přes Mobipocket Reader v noci v
posteli, tak i ve dne Kindlem na Ipadu v křesle v obýváku :-D
Když už tady byla řeč o čtení (např.) technické dokumentace v PDF, tak iPad je
docela dobrý i na to. Půlka A4 na tom jde celkem slušně vidět, když si to dáte
naležato a máte ještě dobré oči, jinak si to musíte trochu zvětšit. Ale vzhledem
k pohodlnému ovládání to ani moc nepřekáží. Jen je ten iPad kapku dražší hračka
;-)

Ještě odkaz:
http://www.mobipocket.com/en/downloadsoft/productdetailscreator.asp

JF