OT Ctecka Kindle 3 Wifi

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Čtvrtek Březen 31 12:36:22 CEST 2011

Původní zpráva ze dne 31.3.2011 od Kuba Jan:

> Si tu kupujete čtečky a knihovníci ( rozumej pracovníci v knihovnách
> - půjčovnách) nebudou mit co žrát :-(

No jo, dá se na to tak koukat. I když i do těch knihoven čtečky
nakupují, co mám informace. Ale na druhou stranu, já jsem byl
naposledy v knihovně přesně před 20 lety. A tehdy jsem tam chodil
hodně často. Hlavně do čítárny na zahraniční časopisy, ze kterých jsem
si opisoval a obkresloval schemata. Časopisy se nedaly půjčit domů,
byly jen prezenčně. Samozřejmě i na normální knihy.

Potom už jsem neměl tu potřebu. Za prvé se objevil internet, za druhé
jsem si na knížky vydělal a mohl jsem si je koupit. Nečtu beletrii,
ale odborné knihy. Tam je podle mě situace jiná než u beletrie.
Zatímco pro čtenáře beletrie je v pohodě si knihu na čas půjčit,
přečíst, vrátit, pro čtenáře odborné literatury je zase lepší si knihu
koupit a mít ji v knihovně k nahlédnutí a pozdějšímu použití.

Čtečku nemám, i když bych ji chtěl. Ale potřebuji PDF s grafikou a na
to musí být velká čtečka. Kindle DX není řešením, nemá slot na SD
kartu, kapacita je omezená.

Knihy kupované do čteček (např. na Amazon) jsou také problém. Za prvé
je cena elektronické knihy stejná (někdy o dva dolary levnější, někdy
dokonce o dva dolary dražší), ale její hodnota je daleko nižší než
hodnota papírové knihy. Elektronickou knihu nemůžu prodat, když už o
ni nemám zájem, papírovou třeba za polovinu v pohodě prodám. A běžně
to tak děám. Kdyby elektronická kniha stála třetinu papírové, mělo by
to už smysl.

Takže čistě pro mě by mělo smysl mít velkou čtečku aspoň 10", nasypat
do ní PDF knihy a další dokumenty, které mám, no a pak si do ní
kupovat technické elektronické knihy za třetinu ceny papírové knihy.

> Jak já rád chodil za mlada ještě nemaje internet do knihovny a
> probíral se spoustou ( hlavně technické ) literatury. Krásná to byla
> doba. O tohle kouzlo už budou nejspíš moje děti ochuzeny :-(

Já to nevidím zase až tak černě. Moje manželka a moje děti do knihovny
chodí. Do školní i do velké ve městě.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
telefony: 910 256 000, 910 80 60 40, 475 501 627, mobil: 602 409 601