Display/TV

Petr Tomasek tomasek na etf.cuni.cz
Čtvrtek Březen 31 08:59:09 CEST 2011

On Thu, Mar 31, 2011 at 06:41:44AM +0200, Pavel Kadečka wrote:

> No tak jede nějaký experiment. Zkuste mi odpovědět ná pár otázek:
>
> 1) Kdy asi bude plné pokrytí ČR signálem DVB-T2?

To zalezi na mnoha vecech. V idealnim pripade by mohl byt uz koncem
roku 2012 alespon jeden multiplex s pomerne rozsahlym pokrytim.

Podle me neni vubec problem v infrastrukture siritele signalu,
ale v tom, kdy se uvolni analogove frekvence. Pak to muze jit
velmi rychle (v porovnani s DVB-T), pac napr. CRa uz velkou
cast technologie obmenila. (Nebo si myslite, ze kvuli DVB-T2
bude zase menit spicku Zizkovskeho vysilace atd.?)

> 2) Jak dlouho ještě poběží stávající DVB-T?

Ale to si mohou bezet, jak dlouho chteji, ono totiz neni vubec
zadny problem vedle sebe mit DVB-T a DVB-T2 v ruznych multiplexech ;-)

> 3) Jakou má životnost nová televize?

Tak nevim, jak u Vas, ale vetsinou alespon 4-5 let :)

> 4) Myslíte si, že TV stanice okamžitě skočí po nové technologii a
> starou opustí?

No, pokud to bude znamenat, ze s DVB-T2 a MPEG4 se do jednoho multiplexu
vleze v pohode 10-15 stanice v SD, tak se tim zakonite velmi snizi
cena za sireni signalu (IMHO nejvetsi palka) a pak se vyplati mit
i daleko mensi TV (z hlediska podilu reklamniho trhu, atd...)

> [...]
> to asi nebude zadarmo.
> 5) Myslíte si, že lidi budou chtít zahodit svoje poměrně nové televize
> jen kvůli DVB-T2? HD vysílání mají možnost přijímat už teď, jak z
> DVB-T, tak ze satelitu. A kabelovka si žije vlastním životem.
>
> Jestli tady někdy budeme mít DVB-T2, tak to nebude za rok a nebude to
> ze dne na den. Tipuju tak za 10 let a pak možná 5 let budou souběžně
> fungovat DVB-T a DVB-T2.
>
> Navíc ani to není důvod vyrábět holé panely bez jakéhokoliv tuneru,
> naopak výrobci můžou osadit DVB-T2 tuner, který je s DVB-T zpětně

A? Ted jsem mimo, co tim chcete rict; o panelu se vubec nehadam,
jen si myslim, ze DVB-T2 prijde daleko rychleji, nez jak tomu
bylo u DVB-T...

Jabber: butrus at jabbim.cz

EA 355:001  DU DU DU DU
EA 355:002  TU TU TU TU