ADMINRe: OTJe modernatechnologia redukovatelnanajednoduchevysvetlenia?Was:Re:Japonsko

Jiri Foldyna jiri.f na avizo.cz
Čtvrtek Březen 31 01:28:00 CEST 2011

> Kdyby stat mohl narizovat soudum jak maji rozhodovat kdyz je ve sporu
> statni podnik nebo urad tak jiste. Jenze vzhledem k tomu co je dnes
> rozsudku kdy stat plati odskodne za ten ci onen urad, jsou to jen
> teoreticke plky, realita je jinde.

Myslete prosím. Soudy se při rozhodování řídí (nebo by se měly řídit)
a) božím vnuknutím
b) zákony státu

Jen pro jistotu, správně by mělo být za b), i když to mnohdy tak nevypadá
:-)

> Blaboly. Kdyz si otevrete prodejnu v nespravne ctvrti je to velice
> rizikovy podnik. A i kdyz se nepolozite v prvnim roce, tak ani pak to
> nebude nijak ziskove pres velkou miru rizika. Hrani na burze nebo
> v karty je neco trochu jineho nez bezne podnikani, ale tvrdit ze Vas
> zisk bude primo umerny mire rizika ktere podstoupite ?

Myslete prosím. Jen idiot nezohlední rizikovost investice (v tomto případě
otevření prodejny v nesprávné čtvrti) při investiční rozvaze. Že existuje
spousta blbů, kteří tuto rozvahu neudělají a pak spláčou nad výdělkem, není
nijak překvapivé.
Btw. tvrzení, že zisk bude přímo úměrný míře rizika tvrdíte vy, ne já.
Matematickou interpretaci vztahu rizika a potenciálního zisku bych rozhodně
lineární závislostí neaproximoval. Už proto, že kvantifikovat míru rizika
může být docela problém.
Být dealerem drog je rovněž velice rizikový podnik. Pokud toto riziko
podstoupíte, můžete se těšit ze zisků, o kterých se vám při běžném podnikání
ani nezdá. Anebo na to taky můžete dojet. V tom je to riziko.
Ocituji z pravidel pro začínající investory:
2. Míra zisku je vždy vyvážena mírou rizika - bezpečnější investice nebývají
příliš ziskové a naopak. Chcete-li získat vyšší výnos, musíte být ochotni
podstoupit vyšší riziko ztráty, jiná možnost není. Pokud vám někdo nabízí
investici s rychlým ziskem bez rizika, buď neví, o čem hovoří, nebo je to
podvodník.
Každý podnikatel v soukromém sektoru je investor - investuje čas, peníze
nebo oboje.

> služby. Používáte
> prostřednictvím
>
> Myslim ze to pisu dost jasne - poplatek platite protoze Vam to nekdo
> naridi, napr za svoz odpadu , bez ohledu jak sluzbu opravdu vyuzivate.
> Vy skutecne musite odvadet poste nejake penize i kdyz si nic
> neposilate ?
> Petr Simek

Naposled - myslete prosím. Poplatek za zábor veřejného prostranství je
úhrada za službu nebo povinný poplatek ? Podotýkám, že prostranství zabírat
nemusím. Stejně tak, pokud mi jako právnické osobě zákon uloží povinnost
dopis odeslat prokazatelně, tedy doporučeně, případně s doručenkou, je to
platba nebo poplatek ?

JF