OT Cipova hadanka: co to je?

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Středa Březen 30 20:56:57 CEST 2011

Zdravím,
  také jsme jednou vložili EPROM do zařízení obráceně :-). Byly to nové EPROM
a nějak jsme nepochopili vodicí klíč, mylně jsme za něj považovali nějaký
technologický výstupek na pouzdře.
  Když jsme je tam dali (okénko nebylo ještě přelepené) a zapli, kolega povídá:
"Ti japonci už nevědí co roupama dělat, podívej, v každé té EPROM je malá LED,
která indikuje napájení" :-). Já mu povídám - "Ale má nějakou divnou barvu,
není pořádně ani červená ani žlutá, mě to přijde spíš jako podžhavená žárovka".
A skutečně, svítil buď zemní nebo napájecí drát, teď už nevím.
  Každopádně jsme na to pár sekund koukali a pak to rychle vypli. Strčili jsme
to tam znovu, tentokrát správně, a - jelo to! Takže jsme měli opravdu štěstí,
na ty EPROM jsme čekali dosti dlouho, v té době byly ještě dosti vzácné a
hlavně drahé. A přitom šlo o dnes už prakticky vyhynulé 27C256...
  Zdraví Pavel.