ADMIN Re: OT Je moderna technologia redukovatelnana jednoduchevysvetlenia?Was: Re: Japonsko

RV vicek.radek na cpost.cz
Středa Březen 30 15:49:20 CEST 2011

Hmm opravdu tomu nerozumite a nevite nic.

Postservis zacinal v roce 1994 jako naprosta garazova firma - ve dvou
kanclech - na tiskarnach Videoton (osobne jsem je stehoval do 4 patra po
schodech) - navic dlouho pres odpor vedeni CP. Takze podpora ze strany
rozpoctu CP naprosta nula. Nasledne se postupne kupovaly vetsi a vetsi
tiskarny - jehlicky Manesman, nasledne repasovana Comparexka (prvni
laser) - rozbeh jako kterakoliv soukroma firma - vetsina veci se
kupovala na leasing a splacela zisku! To same obalkovaci linky. Nektere
vybaveni jsme ziskali treba tak, ze jsme ziskali zakaznika a jeho
techniku jsme prevzali s tim, ze jsme to splacely slevou na sluzby ktere
jsme mu poskytovali.
Vzhledem k tomu, ze zisk Postservisu, byl tusim 70MKc tak bychom si
mohli dovolit zaplatit i ty dve tiskarny za 36MKc - koupily by se tak
jako tak. Jen mozna ne najednou.
Jestli myslite ze firma jako Postservis vyzije ze scitani 1x 10 let tak
jste trochu mimo.

Postservis je firma v ramci CP - mame vlastni obchodniky, vlastni
dodavatele (ktere zivime - treba soukrome tiskarny dodavajici nam
papir), mame vlastni IT oddeleni, vyvinuli jsme svuj vlastni informacni
system (jezdi se na nej divat z celeho sveta), ktery umoznuje naprostou
minimalizaci lidi pri zpracovani.
Vy neustale smesujete Postservis a CP. Styk Postservisu s CP nastane az
v okamziku kdy predame zasilky do prepravy CP.

Takze pokud si vybudujete vlastni Postservis budete mit naprosto stejne
podminky u CP jako my. Ne naopak. Budete mit lepsi - protoze budete
hromadny podavatel a CP Vam da slevu na postovnem za hromadne podani.
Nam CP ze zakona takovou slevu dat nesmi - takze nas soukromme firmy
obchazeji tak, ze si to nechaji na postservisu vytisknout a pak to
podaji za sebe - takze pri vyberovem rizeni prohrajeme jen kvuli tomu ze
konkurence nabidne nizsi postovne.

Monopol se nas vubec netyka - my zasilky jen vyrabime - postovne jde za
CP - takze to neomezuje ani vas pokud chcete mit take postservis.

Radek Vicek