RE: OT:mikročerpadlo na vodu

Miroslav Draxal evik na volny.cz
Středa Březen 30 10:03:37 CEST 2011

Ahojte ,

Ještě mě napadlo, pokud je to z kopce, tak hadičku, natáhnout pod úroveň
hladiny a samospádem to nechat kapat. Míra

Ps. pardon za Huml.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
Behalf Of mcmlxxx na hantec.cz
Sent: Wednesday, March 30, 2011 9:20 AM
To: HW-news
Subject: Re: OT:mikročerpadlo na vodu

zdravím,

Potěšilo mě velké množství nápadů, konferenci čtu roky takže jsem

čekal, že nápady tu budou :)

Poupřesním ještě situaci. Ten vrt z kterého se voda bere můžu kdykoli

prohloubit, nebo rozšířit, momentálně je to díra do země vyvrtaná

vrtákem na sloupky. Když jsem stavěl plot a vrtal díry na sloupky ,

tak jsem si druhý den všiml, že v jedné díře cca 40cm pod povrchem je

vlhký jíl s kapičkama vody. Proto sem zkusmo pár metrů z kopce od

tohoto sloupku udělal tento pokusný vrt, a už 3 roky v něm je voda i v

létě ( níže pod povrchem).

Není podmínkou aby se jednalo o mikročerpadlo, tady jsem trošku

přepískl otázku, v podstatě je mi jedno jestli se té vody vyčerpá do

miskovitého kamene víc najednou. Aspoň bude nějaká voda i pro ptactvo.

K diskutovaným návrhům:

Motorek z ostřikovačů je celkem dobrý nápad, je levný, jen se bojím že

bude mít šílenej odběr, což by znamenalo dát tam akumulátor. Vyzkouším.

Systém s knotem založený na principu kapilárního vzlínání - včera jsem

tam pokusně strčil plastovou rouru do které jsem nacpal bavlněné

prostěradlo, dnes zkontroluju jestli je vrchní cancour látky vlhký. To

by v podstatě stačilo, jen mám obavy ze zanášení "knotu" nečistotami a

jeho hnitím. (tkanina ve vodě)

Komerčně nabízené jezírkové solární fontánky - moc se mi to nelíbí,

většina vytlačí vodu 20cm a pak už jen přes kropítko "stříká" nahoru.

Zajímavá jsou ta campingová čerpadýlka na které někdo dával link,

12V/10W - tady se ale zase nesmířím s pořizovací cenou...

Mamut - přiznám že ač jsem vzděláním strojař, tak o tomto systému

čerpání jsem tady četl poprvé a docela mě to zaujalo. Pokusím se to

nějak namodelovat, abych zjistil kolik vzduchu bych potřeboval aby

voda vybublala až nahoru do nějaké misky, a aby na to stačil nějaká

solární panel.

Klidně mohu jít i dolů s napětím, nepotřebuju 12V, klidně můžu použít

6V nebo 3V, ale shánět na tyhle nízká napětí nějaké "elementy" je dost

dobrodružné .(nebo to neumím).

Někde tady v šuplíku mám malý mnou konstruovaný model takového

"robota" s malým solárním panýlkem (4x4cm) který nabíjí větší

kondenzátor a pak ho přes KT501 vybije do malého motoru který se

párkrát otočí. Možná by toto zapojení po úpravě na vetší panel mohlo

vyhovovat tomu co bych chtěl - prostě podle intenzity slunečního svitu

by se motorek čerpadla jednou za čas pootočil, a vytlačil trochu vody

nahoru.

Každopádně všem co přidali nějaký nápad děkuju, a kdyby ještě někoho

něco napadlo tak napište buď přímo mě nebo sem do konfery.

b.

Provided by WebStep, s.r.o.              http://www.webstep.net/