OT:mikročerpadlo na vodu

mcmlxxx na hantec.cz mcmlxxx na hantec.cz
Středa Březen 30 09:19:50 CEST 2011

zdravím,

Potěšilo mě velké množství nápadů, konferenci čtu roky takže jsem
čekal, že nápady tu budou :)
Poupřesním ještě situaci. Ten vrt z kterého se voda bere můžu kdykoli
prohloubit, nebo rozšířit, momentálně je to díra do země vyvrtaná
vrtákem na sloupky. Když jsem stavěl plot a vrtal díry na sloupky ,
tak jsem si druhý den všiml, že v jedné díře cca 40cm pod povrchem je
vlhký jíl s kapičkama vody. Proto sem zkusmo pár metrů z kopce od
tohoto sloupku udělal tento pokusný vrt, a už 3 roky v něm je voda i v
létě ( níže pod povrchem).
Není podmínkou aby se jednalo o mikročerpadlo, tady jsem trošku
přepískl otázku, v podstatě je mi jedno jestli se té vody vyčerpá do
miskovitého kamene víc najednou. Aspoň bude nějaká voda i pro ptactvo.

K diskutovaným návrhům:
Motorek z ostřikovačů je celkem dobrý nápad, je levný, jen se bojím že
bude mít šílenej odběr, což by znamenalo dát tam akumulátor. Vyzkouším.

Systém s knotem založený na principu kapilárního vzlínání - včera jsem
tam pokusně strčil plastovou rouru do které jsem nacpal bavlněné
prostěradlo, dnes zkontroluju jestli je vrchní cancour látky vlhký. To
by v podstatě stačilo, jen mám obavy ze zanášení "knotu" nečistotami a
jeho hnitím. (tkanina ve vodě)

Komerčně nabízené jezírkové solární fontánky - moc se mi to nelíbí,
většina vytlačí vodu 20cm a pak už jen přes kropítko "stříká" nahoru.

Zajímavá jsou ta campingová čerpadýlka na které někdo dával link,
12V/10W - tady se ale zase nesmířím s pořizovací cenou...

Mamut - přiznám že ač jsem vzděláním strojař, tak o tomto systému
čerpání jsem tady četl poprvé a docela mě to zaujalo. Pokusím se to
nějak namodelovat, abych zjistil kolik vzduchu bych potřeboval aby
voda vybublala až nahoru do nějaké misky, a aby na to stačil nějaká
solární panel.

Klidně mohu jít i dolů s napětím, nepotřebuju 12V, klidně můžu použít
6V nebo 3V, ale shánět na tyhle nízká napětí nějaké "elementy" je dost
dobrodružné .(nebo to neumím).

Někde tady v šuplíku mám malý mnou konstruovaný model takového
"robota" s malým solárním panýlkem (4x4cm) který nabíjí větší
kondenzátor a pak ho přes KT501 vybije do malého motoru který se
párkrát otočí. Možná by toto zapojení po úpravě na vetší panel mohlo
vyhovovat tomu co bych chtěl - prostě podle intenzity slunečního svitu
by se motorek čerpadla jednou za čas pootočil, a vytlačil trochu vody
nahoru.

Každopádně všem co přidali nějaký nápad děkuju, a kdyby ještě někoho
něco napadlo tak napište buď přímo mě nebo sem do konfery.

b.

Provided by WebStep, s.r.o.              http://www.webstep.net/