Double success [Was: Mrtvý disk]

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Úterý Březen 29 19:31:21 CEST 2011

Zdravím,
  tak se mohu pochlubit hned dvojím úspěchem v této "cause" :-):
  1) Jak bylo uvedeno v jiném threadu, disku jsem ještě "pomohl" prohozením
5 a 12 V napájení díky zmetkovité redukci Molex -> Sata PWR z příslušenství
Mini ITX boardu Asus. Ačkoliv kouře bylo mnoho, skutečně to chytl jen
transil na vstupu a po odstranění jeho zbytků se disk opět začal alespoň
rozbíhat.
  2) Aplikoval jsem oživovací postup pro disky Seagate 7200.11, který na
tou Maxtoru skutečně proběhl naprosto identicky a po jeho dokončení se disk
opět probudil k plnému životu. Pro tento účel se mi již v minulosti osvědčilo
zařízení PSION Workabout, které má přímo TTL vstup a přímo v ROM je jednoduchý
znakový terminál, takže jsem se nemusel shánět s převodním kabelem a stačily
tři kousky běžného licnového vodiče na jedné straně napíchnout na piny na
disku a na druhé straně odizolovat, zkroutit a zasunout do patřičných dírek
toho TTL konektoru (je to samička).
  Samozřejmě po těchto peripetiích disk už nebude trvale v používání, ale
alespoň z něj zachráníme většinu použitelných dat - a je jich tam docela
hodně :-).
  Takže díky za rady!
    Zdraví Pavel