DPH, CLO atd. u balíků z CH po 1.4

RV vicek.radek na cpost.cz
Pondělí Březen 28 11:03:54 CEST 2011

nevim jak to bude ale muzu vam napsat jak to bylo pred dvema lety...

balik dosel na vstupu do CR na vyclivaci postu (jdou tam i ted), kde je
prohlednut rentgenem a zkontrolovany papiry - pokud je shledano ze je to
zasilka nepatrne celni hodnoty tak je propusteno dal do postovni
prepravy a normalne dorucen - pokud celnik usoudi, ze je nutne dolozit
cenu zbozi tak je balik ulozen do celniho skladu a vas se snazi posta
kontaktovat - pokud ma kontakt tak vam napise mail nebo zavola, pokud ne
tak nema jinou moznost nez vam poslat dopis abyste dolozil platbu za
zbozi. Odpovedet jim muzete treba kopii obrazovky z Paypalu odelsanou na
mail.
Pak vam bud vymeri clo nebo ne a take DPH - zbozi vam pak doruci CP jako
balik s dobirkou, kde dobirkou je prave ta vymerena castka.

Druhou moznosti je ze mate smlouvu s celni agenturou (jako mam treba ja)
a tam to posta ulozi do celniho skladu a papiry preda agenture, ktera me
kontaktuje a zepta se me zda to chci pres ne a nebo to maji zpatky
predat poste a pujde to normalnim postupem.

Prepdokladam tedy, ze u zasilek do 22 euro se nic menit nebude a bude to
probihat stejne jako to bylo ted. U zasilek drazsich to bude viz postup
vyse jen tedy bude jeste uctovano postou vyrizeni vycleni za tech 80kc.

Radek Vicek