Re: DPH, CLO atd. u balíků z CH po 1.4

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pondělí Březen 28 10:56:02 CEST 2011

A jeste mne napadl jeden prijemny (predevsim pro CP) dusledek - pokud
nevyuziju sluzeb celniho deklaranta CP a dojedu si to odbavit sam (coz treba
ja muzu, protoze to na Prahu 120 mam jen nejakych 20km), tak - jelikoz kdyz
si to sam vydeklaruju, tak budu mit balicek v ruce - posta usetri za
doruceni toho balicku, protoze jestlize uz bych ho mel v ruce, tak nejsem
blb, aby to tem "pracovnikum" zase vracel k doruceni. A to se taky pocita,
nebo ne?

Pavel

----- Original Message -----
From: "Pavel Kutina" <hw na prelude.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Monday, March 28, 2011 10:39 AM
Subject: Re: DPH, CLO atd. u balíků z CH po 1.4

Ale abych jen nebrblbal - vite nekdo (nejlepe nekdo povolany), jak to bude
skutecne probihat?

- objednam zbozi mimo EU, to dorazi do postovniho skladu

- posta mne vyzve (predpokladam, ze dopisem, takze minimalne +2dny, pokud
posta ten dopis neztrati) k dolozeni skutecne ceny zbozi a k dodani plne
moci pro zastupovani v celnim rizeni.

- vyplnim formular, prilozim doklady, nacpu to do obalky, poslu to
prislusnemu postovnimu uradu (dalsi +2dny, pokud to posta neztrati)

- postovni celni deklarant, vybaveny doklady ode mne, se sebere a doruci
balik celnikum, celnici zbozi procli, vymeri clo plus DPH (+1 az +30dnu.
oblibena odpoved je "mame toho tu moc")

- zbozi preda celnik poste k doruceni, posta vyplni dobirkovou poukazku na
clo + DPH a oboje mi to doruci (dalsi +1 az  +N dnu)

Jestli dobre pocitam, tak v nejlepsim moznem pripade to znamena zdrzeni o
cca 5 pracovnich dnu. Nejak se nemuzu zbavit dojmu, ze je tento system
sestaven predevsim proto, aby lidem individualni dovoz v maximalni mozne
mire otravil Jako prijemny bonus je, ze CP i celni sprava budou muset
prijmout nove zamestnance, aby to vsechno stihli.

Proste sama pozitiva a socialni jistoty.

Pavel Kutina