Japonsko

gatilo gatilo na centrum.cz
Neděle Březen 27 23:59:39 CEST 2011

 27.3.2011, 23:50:08

Zirkoniovy obal zamezuje styku paliva (a produktu stepeni) a vnejsiho
prostredi. Proti radiaci chrani jen velmi omezene, ono to ani neni
potreba. Nove palivove tyce jsou jen mirne radioaktivni. A pouzite se
nikam daleko nenosi, jen do toho bazenu, kterej je hned vedle. A k
tomu se pouziva specialni stinici obal. Neco jako trubka, ktera se
nasadi na reaktor a palivovy clanek se vtahne rovnou dovnitr. Potom se
to cele ponori pod vodu, teprve tam se clanek uvolni a trubka se
vytahne.
Problem je v tom, ze ten obal je vyroben pro manipulaci s pal. clankem,
ktery ma presne dane rozmery, upevnovaci otvory, vystupky atd. Na
beztvarou hmotu kterou ted maji v reaktoru to pouzit nejde.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz