ChraTeKo :-)

Neděle Březen 27 14:10:41 CEST 2011

2011/3/27 Šerých Jakub <Serych na panska.cz>:
> ... neboli Chránič Tepelných Koulí ...
>
> Vzhledem k tomu, že tepelné koule se stávají vzácným zbožím a jejich tržní i historická hodnota exponenciálně roste, napadlo mě dnes při jejich nákupu, že by se možná vyplatil nějaký malý bastl s jedním triakem, pár odpory a koďany, který by byl schopen způsobit pomalý (řekněme půlvteřinový) nájezd výkonu tepelné koule tak, aby nedostávala proudový šok při studeném vláknu. Nebo pokud by tohle mělo být příliš složité, tak jsem si říkal, že by pomohl i triak se spínáním v nule.

> [...]

Kdysi jsem viděl článek v amáru "elektronika šetří žárovky", zřejmě to
bylo číslo 1992/3:

http://jirky.webz.cz/index.php?page=casopisy&od=2601

A jinak mám přesně opačný problém - mám doma hromadu náhradních
žárovek, ale odcházejí málokdy. Koupil jsem jednou asi 6 nových OSRAM
75W, ale pak jsem se přestěhoval a po bejvalým majiteli bytu zbyly
starý lustry a v každým byly aspoň tři žárovky. Tak mám plnou krabici
a nemám je do čeho dávat, ve svítidlech jsou buď úsporky nebo mléčné
žárovky a nebo reflektorové žárovky, obyč. průhlednou žárovku mám
vlastně jen v jednom svítídle.

P.K.