Maly pruzkum pracovniho trhu - netradicni prace s FPGA

Jan Svab jschvab na seznam.cz
Sobota Březen 26 15:56:15 CET 2011

Zdravim konferenci,
rozdelana diplomka na stole a ja se cim dal tim vic zamyslim co delat po
tom... Ne ze bych se bal nezamestnanosti, ale porad jeste zkousim najit
neco co by me primarne bavilo a v komercnim sektoru, proto tento
prispevek...

Nejdriv neco o tom cim se vlastne momentalne zabyvam. Zhruba pred 3 roky
jsem si vymyslel ze do FPGA naimplementuji algoritmus pocitacoveho
videni SURF. Vysledkem me prace je sada periferii ze kterych se v
platform studiu posklada vypocetni akcelerator, pripoji se k systemove
sbernici a 'pomaha' hlavnimu procesoru (PPC440) s velkou casti vypoctu
danych algoritmem. Ve vysledku to bezi asi 4x rychleji nez reseni na
2,5GHz x86 CPU a spotrebu to ma ~20x mensi nez reseni na graficke karte
(GPU je samozrejme nekolikrat rychlejsi).

V akademicke sfere se s praci na tomto tematu samozrejme nenudim, ale
rad bych zjistit jestli se podobne technologie pouzivaji i v komercni
praxi a kdyz tak kde? Nemyslim jen pro oblast CV ale vseobecne
slozitejsi vypocty na FPGA. Zatim jsem se setkal totiz jen s rekneme
'konzervativnimi' aplikacemi FPGA (filtry, FFT, telekomunikace...).
Osobne jsem jeste fanouskem inteligentnich obrannych technologii, ale
nabyl jsem dojmu ze tomu u nas prilis psenka nekvete takze pokud nahodou
vite tak klidne uvadejte i zahranicni priklady.

S pozdravem,
Jan Svab

PS: Me vlastne celkove prijde ze se u nas vyvoj v elektrotechnice toci
kolem takovych rekneme jednodussich veci (v kontextu digitalnich veci
ktere neco pocitaji, do analogiu temer nevidim). Prove me wrong :-)