OT na nedělní večer: LHC progress

balu@home daniel.valuch na orange.fr
Pátek Březen 25 23:34:56 CET 2011

rano som sa na to pytal a vecer k tomu vysiel clanok v bulletine :-))
1.38TeV preto ze je to energia pri ktorej sa zrazaju protony v jadrach
olovennych ionov, ked su urychlene na ekvivalent 3.5TeV.
Je to cele pre Alice lebo potrebuju nieco dokalibrovat pre zrazky olova.
Dnes rano ukazovali malu statistiku z experimentu Atlas, okrem rekordnej
luminozity uvadzali aj ze zatial sa pri kolizii bunchov zrazilo naraz
najviac 13 protonov. Experiment je stavany az na 25, takze este je
potencial na lepsi squeeze :-) Vraveli ze mnozstvo dat z takych zrazok
je sice ovela vacsie a analyza dat trva dlhsie ale vyrazne sa tym
vylepsuje statistika.
b.