OT Je moderna technologia redukovatelna na jednoduche vysvetlenia?Was: Re: Japonsko

Pátek Březen 25 11:24:06 CET 2011

Musim s vami nesouhlasit, jaka byla hodnota lidskeho zivota je
diskutabilni, ale pokud jde o financni moznosti tak prave v obdobi
1955-1965 na tom bylo Japonsko a kupodivu nejen Japonsko podstatne
lepe nez dnes. Nenahodou se Japonsko z pozice nejvetsiho veritele
sveta (70) stalo nejvetsim dluznimem sveta (10). Japonsko obrovsky
vydelalo na Korejske valce do ktere byli nejvetsi dodavatel vseho. Ne
nahodou ma vetsina japonske infrastruktury pocatek v tomto obdobi,
rafinerie, elektrarny to vse se postavilo v te dobe.

Nebylo samo, hovorilo se zde o programu Apolo, opet je to zalezitost
stejne dekady, v te dobe si i americane mohli dovolit finacovat takovy
to projekt , dnes si to dovolit nemohou, v pozici svetoveho dluznika
zdatne stihaji japonce. Nebo jiny priklad. zhruba v teto dobe vznikl
koncept trategickych bombarderu B52, ktere do dnes tvori pater
americkeho letectva, Techto stroju bylo vyrobeno cca 750ks,
nejmodernejsim naslednikem je B2 Spirit, pekne, ale cele USA si muze
dovolit pouze 20ks. Oblibeny americky vtip rika, ze pristi generace
bude tak draha, ze si americka armadu mude moci dovolit jen jeden
jediny stroj a bude se o nej delit armada s namornictvem.

Martin