Casopis EEM

Richard Kaliciak hw.kaliciak na stonline.sk
Čtvrtek Březen 24 17:35:41 CET 2011

 Dobry den,

pripojim sa aj ja do doskusie.

V poslednej dobe sa stretavam so snahou pretlacit novu technologiu stoj co stoj aj pre aplikacie, kde je to nevhodne. Casto je za tym rozhodnutie managementu snaha o znizenie nakladov ("nechci slevu zadarmo" :-) ) a sluby obchodnikov, ze je to jednoduche a lacne.
V istej firme sa zaviedol ticketovy system ako webova aplikacia. Dovody su:
- netreba nic instalovat
- browser ma predsa kazdy

Ono to aj ako tak funguje. Problemy nastavaju, ked sa do systemu prihlasi väcsie mnozstvo uzivatelov (viac ako male). Kedze agent musi okamzite zdvihat telefon a pracuje pre viacerych zakaznikov, nema cas zakazdym startovat aplikaciu a prihlasovat sa, takze kazdy agent ma otvorenych niekolko okien ==> este viac prihlasenych uzivatelov ==> pomalsi system.
Po istom case necinnosti sa session ukonci, co agent ani nemusi postrehnut. Zacne zadavat udaje do formulara a ked ich chce ulozit, tak sa musi znovu prihlasit. Vdaka pouzitej technologii su zadane data prec, tlacitko back vrati prazdny formular. Ak je zakaznik este na linke, tak to ma agent stastie, inac musi mat hlavu ako kon, aby si tie udaje zapamätal.
Su tam este aj ine nedostatky, o ktorych sa vie a riesia sa uz vyse roka. Klasicka odpoved je, ze to bude v novej verzii.
Uzivatelia su nespokojny ale neda sa s tym nic robit, pretoze "uz do toho investovali vela" (viac ako sa povodne predpokladalo), a predsa to teraz nebudu menit.

Dalsi prispevok sa tyka Kindle. Som nadseny technologiou e-ink, ale Kindle nevlastnim. Lokalizovana verzia (DE a asi ani CS) nieje, ale to by sa dalo este prezit. Horsie je to s obsahom, je sice k dispozicii vyse pol miliona titulov, ale v anglictine. Ak aj daco je, tak papierove vydanie knihy stoji 8,99 € a e-book 7,99 €. V tom pripade si ja osobne radsej kupim papierovu verziu.
(Priklad: Still Life: A Novel by Joy Fielding, paperback 7,99$, kindle edition 7,35$, nemecky preklad "Im Koma", 9,99€, kindle edition nieje)
Obchodna politika Amazonu mi pripomina trochu trh s tlaciarnami, tlaciaren lacna, atrament drahy. (Cakam, kedy sa tak zacnu predavat auta, no tam je to skor auto drahe, benzin drahy.)
Zaciatok konca papierovym kniham nastane vtedy, ak cena paper:e-book bude 3:1, zatial sme vo faze, ked este ludi nachytaju na "zlavu" 0,50€ (1,125:1).

Ak by som dnes kupoval e-book reader, tak osobne by som volil Sony Reader Touch edition. Kindle mi pripada tek trochu ako mania okolo "auFonu" (eyePhone).

Richard Kaliciak