Casopis EEM

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Čtvrtek Březen 24 13:00:08 CET 2011

Původní zpráva ze dne 24.3.2011 od Petr Tomasek:

> To, co jste vyjmenoval, zvladne (pochopitelne HTML5 a s
> javascriptem).

Jsi psal "obyčejné HTML". Teď už hlásíš HTML5 a JS. To už není moc
obyčejné HTML. Ale můžu tě ubezpečit, že ani HTML5 to přesně takhle
nedokáže. Takovou sazbu prostě neuděláš. A už vůbec ne tak jednoduše,
abys nepotřeboval velmi zkušeného kodéra, který by celý dokument
pečlivě nakódoval, aby se to aspoň trochu podobalo.

Jistě, není problém to nejdříve pořádně nasázet pro papír nebo PDF a
pak okopírovat text do HTML, přiložit někam obrázky a videa. Ale to
není digitální brožura. To bude stále jen webová stránka nebo článek
nebo blog. Tady si dal někdo práci s DTP sazbou a chce, aby to pak
vypadalo stejně.

Když někdo tvoří takový časopis, chce také, aby to jako časopis
vypadalo. Nechce, aby to vypadalo jako webový článek. Třeba dokonce
ani nechce, aby to šlo lokálně uložit v PDF, například mu jde o to,
aby tam lidi lezli přes jeho web a koukali na reklamu, díky které on
pak má peníze na vydávání takových časopisů. To už je ale jedno proč.

Hlavně nechce znovu sázet něco, co už vysázel, do jiného prostředí. A
proč by to měl také dělat všechno vícekrát, když to stačí jednou a má
krásnou elektronickou brožuru?

Že jsou tyto elektronické brožury stále více a více oblíbenější, to je
nezpochybnitelný fakt. Čísla hovoří jasně, i ve světě marketingu je to
často probírané téma, účastnil jsem se mnoha webových seminářů apod. A
nejen ve světě, dokonce i v ČR. Z mého blízkého okolí tě můžu ujistit,
že mám třeba jednoho velmi dobrého zákazníka, který si to zkoušel a
zjistil, že jeho zákazníci preferují katalog právě v tomto provedení
oproti běžnému PDF katalogu.

Jinak tyhle elektronické brožury jsou k dispozici od více dodavatelů a
některé z nich se dají číst i na iPadu. Tedy tam, kde jeden velký a
moudrý pán rozhodl za všechny uživatele, že při prohlížení internetu,
k čemuž hlavně je iPad určený, nepotřebují Flash. Takže tyto
technologie jsou jistě dostupné i bez flashe.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
telefony: 910 256 000, 910 80 60 40, 475 501 627, mobil: 602 409 601