Japonsko

Čtvrtek Březen 24 00:02:28 CET 2011

Jak se to vezme, jde o vodikove zbrane druhe generace. Tyto konkretni
jsou Mk28 a tvorili defakto pater americkeho termonuklearniho arzenalu
vyrobeno jich bylo tusim 4500.
Tento model shazovany na padaku byl hlavni jadernou zbrani bombarderu
B52 nejvetsi dostupna raze byla 1.4MT , ty na fotkach jsou 1MT,
hmotnost tusim tesne nad 1t, uranu kolem 130kg a vestina jeste u238 v
neutronovem zrcadle.
Dokonce i ty vozicky jsou original, voziky urcene pro prepravu bomby
uvnitr skadu.
Nizky stupen poniceni me take zaujal ale spadli do stredozemniho more,
tak je asi zbrzdila voda.

Martin

>Neni to na vodikovou bombu ponekud maly a lehky? Jsem myslel, ze to
museji tahat extra tezky bombardery jak to ma hodne tun a tady to maji
na vozejku kterym bych se bal podeprit auto a jeste to je zmuchlany jak
kdyby to spadlo max. ze stolu na koberec :-P