Japonsko

Jan Waclawek konfera na efton.sk

Jaroslav Buchta <jaroslav.buchta at gmail.com> wrote:

> No zrovna vcera byla hezka reportaz o takovem dalkove ovladanem pasovem
> manipulatoru co pouzivaji pyrotechnici, to by se tam pri trose dobre
> vule urcite dostalo...

Pan kolega, Vy ste sa zrejme pri citani mojho prispevku neprepracovali az k slovam "...do neznameho prostredia s potencialne vysokou radiaciou."

> A jinak si delate srandu? Copak po vybuchu vodiku kdy zmizi pul budovy,
> kropeni tunami vody z vrtulniku tam muze jeste neco znicit pruzkumne
> vozitko nebo par kilo vrtulniku s kamerou?

No to som zase pisal o prispevok skor: napr. ten jediny fungujuci nudzovy privod do reaktora, cez ktory ho teraz chladia. Alebo nejaky potencialne zranitelny bod na zatial celistvom kontajnmente. Alebo roztrhne kabel, cez ktory by sa v blizkej buducnosti dali dostat relevantne info z reaktora, a ktory je momentalne obnazeny a lezi krizom cez pol budovy.

> Mi nerikejte, ze nejake
> specialni armadni jednotky takovou techniku nemaji.

Aku techniku? S definovanym/certifikovanym spravanim v radiacii medzi ponicenymi vedeniami a pokrkvanou ocelou z armatury, riadene clovekom bez skusenosti s danymi okolnostami pravdepodobne z bezpecnej vzdialenosti? A co presne tam ta technika ma podla Vas urobit?

> A podle
> zpravodajstvi (coz je otazka jak objektivniho) to vypadalo, ze nevi
> jestli je cela ochranna obalka,

A ako sa to podla Vas da presne zistit? Myslite, ze okolo toho zakruzite vrtulnikom s kamerou a je to jasne?

> jestli je v bazenu voda,

No, to podla mna vedeli pomerne presne - nebola (v 3 a 4). Na to stacil pomerne jednoduchy vypocet. Akurat to vzhladom na situaciu moc neroztrubovali. Pan kolega rollfree tu pomerne podrobne pisal o ulohe zodpovedneho hovorcu...

> jestli je kam
> pripojit napajeni cerpadla, jestli tam je jeste cerpadlo...

Toto si tiez nemyslim, ze je len otazka vrtulnika s kamerou.

Vezmite bezne cerpadlo, zalejte ho slanou vodou, zmiesanou s bahnom a vacsim mnozstvom roznych ulomkov, potom to cele zasypte polovickou bezneho rodinneho domu, a potom si pozicajte od znameho modelara vrtulnik s kamerou a povedzte mi, ci sa tam da bezpecne zapojit elektrina a ci to cerpadlo bude cerpat vodu zo studne alebo to bahno do studne...

> Nemam rad,
> kdyz se z neceho dela posvatna slozita zalezitost, ktere zadny smrtelnik
> nemuze rozumet. To mate jako s modernima autama....

Mate pravdu, zrejme tomu ja aj Vy rozumieme uplne rovnako ako bezny smrtelny vodoinstalater rozumie modernym autam.

wek