Pouzitelnost [bolo Re: Casopis EEM]

Lubos Medovarsky lubos.hwlist na accelera-networks.com
Středa Březen 23 21:42:32 CET 2011

Muchy su uplne vsade :-)

Sme ludia, reagujeme ludsky a nie robotsky, a sem patri aj strata
zaujmu, ked sa nieco neda intuitivne, ci dost rychlo ovladat. Tiez
som si pri zvedavosti vytrpel dva clanky, a prestalo ma to bavit.

Pouzitelnost rozhrani je seriozna vedecka disciplina a kazdy,
kto sa stretol s vytvaranim kvalitnych pouzivatelskych rozhrani,
od resetovacieho tlacitka, cez ovladacie panely v JE, po
aplikacne GUI mal s nou do cinenia, otazne je len ci to rozhranie
vytvara s ohladom na uroven daneho pouzivatela. Smutnym
faktom je, ze je to vacsinou odflaknuta zalezitost, ktoru
nerobia dizajneri znali pravidiel navrhu, ale napr. koderi
s motivaciou napisat aplikaciu co najskor.

O pouzitelnosti UI uspesne hovorieva aj napr. Steve Jobs, berie
za to velmi velke peniaze, a myslim si ze je v tom dobry
nezavisle na tom, ze kvoli filozofii uzavretosti hw/sw nie som
fanusikom jeho vyrobkov.

Lubos