Japonsko

Jan Waclawek konfera na efton.sk

"Rollfree" <rollfree at volny.cz> wrote:

> To myslite vazne ?
> Ja jsem si vzdy myslel, ze zakladem kazdeho leceni je spravna diagnoza.
> A podminkou spravneho urceni diagnozy je o zkoumanem objektu (at uz
> je to zivy organizmus nebo treba pokazena elektrarna) vedet co nejvic.

To je pravda. Akurat, ze skumanim objektu (subjektu) ho nesmiete zabit (ci poskodit).

> Jinak krome kamer existuji take i jine merici a diagnosticke pristroje, ze.

Ano, ale podstatne je to "oni" a "robot" ("vrtulnik"). Nie je mi jasne, ako si prestavujete robota, ktory je schopny vliezt cez ruiny a bahno do neznameho prostredia s potencialne (ci dokonca urcite) vysokou radiaciou, a vopchat teplomer do dvadsatmetroveho bazena tak, aby pritom neposkodil nic kriticke naokolo (co nevieme presne co vsetko by mohlo byt, pretoze nikto nikdy nic podobne neskusal ani neskumal). Myslite, ze taketo nieco Japonci zbastlia za dva volne vecery?

Notabene vrtulnik.

> Porad jsem hledal ten smajlik, fakt jsem si myslel (a popravde si porad
> jeste myslim) ze jste to myslel jako srandu.

Nie, nemyslel.

> [...]
> by tohle meli zvladat jak technicky, tak psychologicky.
> Jde-li o problem v takto emotivne vypjatem prostredi, tak neprime skody,
> vznikle panikou na zaklade nespravneho a odflaknuteho prezentovani
> situace, mohou byt i vyssi, nez skody prime.
> Tiskovy mluvci neni (nebo by aspon nemel byt) jen clovek, ktereho
> reditel nastrci misto sebe kdyz se mu nechce odpovidat na neprijemne
> otazky. Mel by to byt clovek (v pripade takto velke firmy spis oddeleni),
> ktery umi podat spravne informace ve spravny cas a spravnym zpusobem.

No ale ved presne to robia.

Ze tych informacii nie je vela a nie su podrobne? No, to bude asi tym, ze ani ten hovorca ich nema, a na rozdiel od nezodpovednych novinarov si ich nevymysla.

wek