Japonsko

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Březen 23 17:43:00 CET 2011

> V dobe, kdy na vrtulniku ma kameru
kazdy modelar nejsou schopni
> poslat do haly nejake roboty, aby presne
zjistili, jak to tam vypada?

Asi nepoznaju ziadneho modelara s vrtulnikom s kamerou...

Vy by ste chceli, aby do poskodenej budovy s poskodenym jadrovym reaktorom udrziavanym tesne pod bodom horsej katastrofy jedinym funcnym nudzovym zariadenim (poziadnym potrubim cez ktore tlacia tu morsku vodu) liezlo ci dokonca letelo zaradenie s neznamym spravanim v podmienkach radiacie? A ake presne informacie od neho ocakavate? Myslite, ze je podstatne sa na to zariadenie pozerat kamerou?

> Odpoustet paru s vodikem do hermeticke budovy, to chce taky talent.

Ta reaktorova budova nie je hermeticka, teda zrejme v nej nie je prievan za normalnych okolnosti, ale je to "len" taka hala aby tam neprsalo. Hermeticky by mal byt containment, a odpustat sa malo do toho torusu v nom, ktory je na to urceny; v nom sa ma para ochladit. Zrejme vsak kompletny vypadok chladnia nie je v projektovej nehode, takze doslo k neplanovanemu uniku ci odpusteniu z containmentu, ale to je uz sucast nehody. Dalsi vodik vznikol reakciou plasta obnazenych tyci v nadrzi, co tiez nebolo planovane.

> Je to nejak informacne zasumele...

No, pochopte, ze momentalna priorita pracovnikov v tej elektrarni nie je informovat detailne o vsetkych podrobnostiach. Ste obetou modernej doby ked sa vsade, kde sa nieco suchne, narvu novinari s kamerami.

----
> Prikladem budiz A1 v Jaslovskych Bohunicich. tam stacil jeden pytlik
> silikagelu, ktery ucpal jeden kanalek v jednom palivovem souboru, coz
> vedlo k roztaveni v jednom miste. Presto byla oprava shledana jako
> neekonomicka ( technicky by to slo )

Pokial viem, tych faktorov na to rozhodnutie bolo viac. V neposlednom rade aj neustale problemy s unikom chladiva vdaka nekvalitnym zvarom, naviac sa nejednalo o energeticky prilis vyznamny zdroj a uz sa asi pracovalo aj na susednej V1.

> a to se bavime o cenach roku
> 1977.

.. aj co sa tyka vyrobenej energie.

Ja neviem, co sa bude s Fukushimskou elektrarnu diat, ale nemyslim si, ze som dostatocne na to fundovany to posudit, ani technicky, ani ekonomicky (a toboz nie politicky). Ta elektraren to nie su len reaktory a generatory, al aj budovy, pozemky, cela spusta pomocnych stavieb a zariadeni trebars aj v tom mori,  ludiia, cele okolie... Mozno ma zmysel cast toho nejako zachranit trebars aj znovuvybudovanim tych priamo znicenych objektov a zariadeni?

> Jsem na sikovne Japonce zvedavy, rekl bych, ze maji docela problem,
> TEPCO prislo odhadem o 20% kapacit a v pristich x letech je nema jak
> nahradit, pricemz v lete byl v Japonsku nedostatek proudu jiz drive.

Podla toho, co som cital, je vyznamnym sposobom je ten nedostatok sposobeny vypadkom	tej najvacsej elektrarne co si neviem to meno na K-K zapamatat, este od zemetrasenia spred 5 rokov; mam pocit ze tam este nejaku rezervu v podobe este neznovuspustenych blokov maju. Ale je mozne, ze to je v tej druhej sustave, ako pisete, to som neskumal.

Kazdopadne 6GW instalovaneho vykonu plus germanska ekoteroristicka hysteria v vsetkych jej podobach nepochybne zamava cenou vsetkych energii a to tak ze globalne.

wek